Prywatny kolejowy przewoźnik towarowy Frightliner PL po kolejnych inwestycjach w tabor ma coraz mocniejszą pozycję na rynku

Prywatny kolejowy przewoźnik towarowy Frightliner PL po kolejnych inwestycjach w tabor ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. W 2018 roku zaliczył dwucyfrowy wzrost przewozów w Polsce. Aktywnie działa też na rynku pracy, rekrutując kolejnych pracowników.
Operator podsumował wyniki przewozowe za 2018 rok, który był w Polsce niezwykle udany. Praca przewozowa przewoźnika osiągnęła blisko 2 mld tonokilometrów – aż o 21,2% więcej niż w 2017 roku. Wyniki FPL w tym zakresie są ponad dwukrotnie lepsze niż – i tak bardzo dobry – wzrost całego rynku (9,5% rdr). Ponadto przewoźnik realizował zlecenia w ruchu transgranicznym pomiędzy Polską i Niemcami oraz – poprzez swoją zależną spółkę córkę Freightliner DE – na terenie Niemiec. Przychody z niemieckich klientów stanowią ponad 30% całości przychodów Freightliner PL.Dobre wyniki to nie przypadek. Należący do koncernu Genesee & Wyoming Freightliner PL od początku istnienia inwestuje bowiem w nowoczesny tabor i w ludzi. Przewoźnik postawił na potężne, sześcioosiowe lokomotywy o dużej sile pociągowej – wysoko ocenianą amerykańską lokomotywę spalinową JT42CWR (Class 66) oraz polską lokomotywę elektryczną E6ACTd (Dragon). To do Freightliner PL należy rekord masy brutto regularnie kursującego pociągu towarowego, prowadzonego pojedynczą trakcją spalinową – 4880 ton.
Rozwój firmy na rynku oznacza również zwiększenie zatrudnienia. Przewoźnik uruchomił bardzo ciekawą kampanię wizerunkową „#Najsilniejsi”, która przestawia umiejętności i doświadczenie pracowników, organizację pracy, sprzęt, stosowane technologie i jednocześnie wspiera działania rekrutacyjne. Przewoźnik szuka przede wszystkim pracowników obsługi trakcyjnej oraz technicznej, a na stronie najsilniejsi.pl można zapoznać się dokładnie z tym, co oferuje swoim obecnym i przyszłym pracownikom. Spółka publikuje też ciekawe reportaże i raporty – na jej zlecenia opracowano badanie rynku maszynistów. Wzięło w nim udział blisko 900 maszynistów z różnych firm z całej Polski. Wyniki badania wskazują, że maszyniści to niewątpliwie jedna z najszczęśliwszych grup zawodowych w Polsce. Ponad 80% badanych przyznaje, że lubi swoją pracę. Co ważne, maszyniści identyfikują się ze swoją pracą, traktują ją jako styl życia. To pozwala pracodawcy jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby tej grupy zawodowej. Zgodnie z hasłem przewodnim kampanii #Najsilniejsi – „Prawdziwa siła tkwi nie tylko w maszynie. To również charakter i doświadczenie człowieka”. Takich #Najsilniejszych pracowników, z charakterem i doświadczeniem chce pozyskiwać przewoźnik do prowadzenia i obsługi swoich #Najsilniejszych lokomotyw oraz do pracy w #Najsilniejszym zespole biurowym.(Rynek Kolejowy)

Komentarze