Prywatny kolejowy przewoźnik towarowy Frightliner PL po kolejnych inwestycjach w tabor ma coraz mocniejszą pozycję na rynku
Prywatny kolejowy
przewoźnik towarowy Frightliner PL po kolejnych inwestycjach w tabor ma
coraz mocniejszą pozycję na rynku. W 2018 roku zaliczył dwucyfrowy
wzrost przewozów w Polsce. Aktywnie działa też na rynku pracy,
rekrutując kolejnych pracowników.
Operator
podsumował wyniki przewozowe za 2018 rok, który był w Polsce niezwykle
udany. Praca przewozowa przewoźnika osiągnęła blisko 2 mld
tonokilometrów – aż o 21,2% więcej niż w 2017 roku. Wyniki FPL w tym
zakresie są ponad dwukrotnie lepsze niż – i tak bardzo dobry – wzrost
całego rynku (9,5% rdr). Ponadto przewoźnik realizował zlecenia w ruchu
transgranicznym pomiędzy Polską i Niemcami oraz – poprzez swoją zależną
spółkę córkę Freightliner DE – na terenie Niemiec. Przychody z
niemieckich klientów stanowią ponad 30% całości przychodów Freightliner
PL.Dobre wyniki to nie przypadek. Należący do koncernu Genesee &
Wyoming Freightliner PL od początku istnienia inwestuje bowiem w
nowoczesny tabor i w ludzi. Przewoźnik postawił na potężne,
sześcioosiowe lokomotywy o dużej sile pociągowej – wysoko ocenianą
amerykańską lokomotywę spalinową JT42CWR (Class 66) oraz polską
lokomotywę elektryczną E6ACTd (Dragon). To do Freightliner PL należy
rekord masy brutto regularnie kursującego pociągu towarowego,
prowadzonego pojedynczą trakcją spalinową – 4880 ton.
Rozwój firmy na rynku oznacza również zwiększenie zatrudnienia.
Przewoźnik uruchomił bardzo ciekawą kampanię wizerunkową
„#Najsilniejsi”, która przestawia umiejętności i doświadczenie
pracowników, organizację pracy, sprzęt, stosowane technologie i
jednocześnie wspiera działania rekrutacyjne. Przewoźnik szuka przede
wszystkim pracowników obsługi trakcyjnej oraz technicznej, a na stronie najsilniejsi.pl
można zapoznać się dokładnie z tym, co oferuje swoim obecnym i
przyszłym pracownikom. Spółka publikuje też ciekawe reportaże i raporty –
na jej zlecenia opracowano badanie rynku maszynistów. Wzięło w nim
udział blisko 900 maszynistów z różnych firm z całej Polski. Wyniki
badania wskazują, że maszyniści to niewątpliwie jedna z
najszczęśliwszych grup zawodowych w Polsce. Ponad 80% badanych
przyznaje, że lubi swoją pracę. Co ważne, maszyniści identyfikują się ze
swoją pracą, traktują ją jako styl życia. To pozwala pracodawcy jeszcze
lepiej zrozumieć potrzeby tej grupy zawodowej. Zgodnie z hasłem
przewodnim kampanii #Najsilniejsi – „Prawdziwa siła tkwi nie tylko w
maszynie. To również charakter i doświadczenie człowieka”. Takich
#Najsilniejszych pracowników, z charakterem i doświadczeniem chce
pozyskiwać przewoźnik do prowadzenia i obsługi swoich #Najsilniejszych
lokomotyw oraz do pracy w #Najsilniejszym zespole biurowym.(Rynek Kolejowy)
Komentarze
Prześlij komentarz