Dodatkowy peron i
połączenie przejściem podziemnym stacji z dworcem PKS – tak zmieni się
stacja Poznań Główny – poinformowały PKP PLK.
Spółka podpisała dziś umowę na przedłużenie przejścia pod torami stacji
Poznań Główny. Zapewnione będzie dogodne połączenie z peronów do dworca
PKS, a także między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Powstanie
nowy, dodatkowy peron między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii
handlowej.
Inwestycja na tak dużej stacji, jak Poznań Główny, jest niezbędna przy
rosnącej liczbie pasażerów kolei. Na te potrzeby odpowiada Krajowy
Program Kolejowy, z powodzeniem realizowany przez PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. Dodatkowy peron znacznie poprawi przepustowość stacji i
pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Wydłużone przejście zapewni
komfortową obsługę podróżnych i lepszą komunikację w obszarze stacji,
dworca autobusowego i w mieście – powiedział Arnold Bresch, członek
zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dodatkowy peron będzie mieć 417 m długości i ponad 10 m szerokości.
Podróżni wygodnie będą korzystać ze wszystkich typów pociągów, dzięki
wysokiej na 76 cm platformie. Nowoczesny system informacji pasażerskiej i
czytelne tablice ułatwią orientację na stacji. Zamontowane zostaną
ławki. Komfort podróży zapewni antypoślizgowa nawierzchnia z liniami
naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na nową
platformę prowadzić będą ruchome schody. Z myślą o osobach
niepełnosprawnych i osobach o ograniczonej możliwości poruszania się
zamontowana zostanie winda.
Zbudowany zostanie dodatkowy tor, wyposażony w nowoczesne urządzenia
sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy, czyli elementy, które
umożliwiają przejazd składów miedzy torami. Pociągi będą się zatrzymywać
po obu stronach nowego peronu.
Przedłużenie przejścia podziemnego zapewni podróżnym sprawne
przemieszczanie się między peronami wydłużony o 47 m tunel (ze 158 do
205 m) będzie prowadzić przez całą stację. Wyposażony w windę obiekt
połączy dworce PKP i PKS. Tunel istotnie poprawi komunikację między
zachodnią i wschodnią stroną Poznania.
Prace na stacji Poznań Główny planowane są do marca 2022r. Inwestycja o
wartości 97,2 mln zł netto jest realizowana ze środków budżetowych.
Roboty przeprowadzi firma Colas Rail Polska Sp. z o.o. w ramach zadania
pod nazwą "Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową
przejścia podziemnego", które jest częścią projektu "Zwiększenie
przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń
sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych".
W aglomeracji poznańskiej PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekty,
które pozytywnie wpłyną na jakoś podróży w województwie i dojazdy w
inne regiony kraju. Zmieniają się trasy z Poznania do Warszawy,
Wrocławia, Szczecina i Piły.
Dodatkowy peron i
połączenie przejściem podziemnym stacji z dworcem PKS – tak zmieni się
stacja Poznań Główny – poinformowały PKP PLK.
Spółka podpisała dziś umowę na przedłużenie przejścia pod torami stacji
Poznań Główny. Zapewnione będzie dogodne połączenie z peronów do dworca
PKS, a także między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Powstanie
nowy, dodatkowy peron między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii
handlowej.
Inwestycja na tak dużej stacji, jak Poznań Główny, jest niezbędna przy
rosnącej liczbie pasażerów kolei. Na te potrzeby odpowiada Krajowy
Program Kolejowy, z powodzeniem realizowany przez PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. Dodatkowy peron znacznie poprawi przepustowość stacji i
pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Wydłużone przejście zapewni
komfortową obsługę podróżnych i lepszą komunikację w obszarze stacji,
dworca autobusowego i w mieście – powiedział Arnold Bresch, członek
zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dodatkowy peron będzie mieć 417 m długości i ponad 10 m szerokości.
Podróżni wygodnie będą korzystać ze wszystkich typów pociągów, dzięki
wysokiej na 76 cm platformie. Nowoczesny system informacji pasażerskiej i
czytelne tablice ułatwią orientację na stacji. Zamontowane zostaną
ławki. Komfort podróży zapewni antypoślizgowa nawierzchnia z liniami
naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na nową
platformę prowadzić będą ruchome schody. Z myślą o osobach
niepełnosprawnych i osobach o ograniczonej możliwości poruszania się
zamontowana zostanie winda.
Zbudowany zostanie dodatkowy tor, wyposażony w nowoczesne urządzenia
sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy, czyli elementy, które
umożliwiają przejazd składów miedzy torami. Pociągi będą się zatrzymywać
po obu stronach nowego peronu.
Przedłużenie przejścia podziemnego zapewni podróżnym sprawne
przemieszczanie się między peronami wydłużony o 47 m tunel (ze 158 do
205 m) będzie prowadzić przez całą stację. Wyposażony w windę obiekt
połączy dworce PKP i PKS. Tunel istotnie poprawi komunikację między
zachodnią i wschodnią stroną Poznania.
Prace na stacji Poznań Główny planowane są do marca 2022r. Inwestycja o
wartości 97,2 mln zł netto jest realizowana ze środków budżetowych.
Roboty przeprowadzi firma Colas Rail Polska Sp. z o.o. w ramach zadania
pod nazwą "Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową
przejścia podziemnego", które jest częścią projektu "Zwiększenie
przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń
sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych".
W aglomeracji poznańskiej PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekty,
które pozytywnie wpłyną na jakoś podróży w województwie i dojazdy w
inne regiony kraju. Zmieniają się trasy z Poznania do Warszawy,
Wrocławia, Szczecina i Piły.
Czytaj więcej: http://inforail.pl/dodatkowy-peron-na-stacji-poznan-glowny-i-polaczenie-z-dworcem-pks_more_112194.html#
Czytaj więcej: http://inforail.pl/dodatkowy-peron-na-stacji-poznan-glowny-i-polaczenie-z-dworcem-pks_more_112194.html#
Komentarze
Prześlij komentarz