Stadler Polska z zamówieniami na ponad 100 tramwajów

Stadler, pozyskując tramwajową część Solarisa, odziedziczył też wszystkie kontrakty niegdyś polskiej firmy. Dotyczy to także niedawnego rozszerzenia kontraktu na tramwaje dla Lipska, zawartego formalnie między tamtejszym operatorem komunikacji LVB a Solarisem. Dzięki temu zamówieniu liczba zakontraktowanych tramwajów, które Stadler wyprodukuje w Polsce, przekracza sto pojazdów. Jak pisaliśmy Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB), w ramach procedury negocjacyjnej, rozszerzył dotychczas obowiązujący kontrakt ramowy z Solarisem na dostawy do 41 nowych tramwajów o kolejne pojazdy. Ta dodatkowa umowa została podpisana w grudniu 2018 r. Formalnie przedłużona została umowa, którą pierwotnie w 2015 r. zawarł LVB z firmą Solaris Bus & Coach. W międzyczasie jednak sporo się zmieniło: Solaris wydzielił część tramwajową do spółki Solaris Tram, która w całości została przejęta przez Stadlera. Solaris po zmianach nie zajmuje się pojazdami szynowymi – w przeciwieństwie do nowego właściciela, firmy CAF. Za produkcję tramwajów w ramach tego kontraktu odpowiadać będzie więc Stadler Polska. – Priorytetem firmy Stadler jest zadowolenie i dobro jego klientów. Zmiana właściciela SBC i wydzielenie z działalności Solarisa części tramwajowej nie przeszkodzi w sprawnej realizacji kontraktu. Wspólnie wypracowaliśmy rozwiązanie, które zagwarantuje że nasz odbiorca - spółka LVB, otrzyma pojazdy zgodne z warunkami specyfikacji. Tramwaje te będą dobrze służyły mieszkańcom Lipska – mówi Marta Jarosińska, rzecznik Stadlera. W realizację zamówienia zaangażowane będą zarówno zakłady Solaris Tram w Środzie Wielkopolskiej, jak i Stadler Polska w Siedlcach. – Dysponują one odpowiednimi zasobami oraz zdolnością produkcyjną gwarantującą dostarczenie przewoźnikowi pojazdów w wymaganych terminach – zapewnia Jarosińska. Portfel zamówień polskich zakładów Stadlera obejmuje teraz ponad sto tramwajów. Do tej wartości wliczają się inne w całości odziedziczone po Solarisie kontrakty. – Wraz ze zdobyciem pierwszego w swojej historii zamówienia na tramwaje dla czeskiej Ostrawy, zakład Stadler Polska w Siedlcach rozpoczął produkcję tych pojazdów. Oprócz 40 tramwajów dla DpO Ostrawa, zakład realizuje obecnie zamówienia na 7 tramwajów dla Brunszwiku (Niemcy), 50 tramwajów dla Krakowa oraz wymienione zamówienie dla Lipska – wylicza Marta Jarosińska. (Tranasport-publiczny)

Komentarze