Zakończył się wynajem dwóch nowoczesnych lokomotyw Griffin dla PKP IC

Zakończył się wynajem dwóch nowoczesnych lokomotyw Griffin, które PKP Intercity wyleasingowało od Newagu. Spółka czeka teraz na nowe pojazdy tego typu. Dwie lokomotywy E4DCUd PKP Intercity eksploatowały od początku marca 2018. Spółka używała ich do prowadzenia pociągów na liniach magistralnych z prędkością 160 km/h. Umowa na ich wynajem była ważna do grudnia. – Zgodnie z umową lokomotywy, które pozostają własnością Newagu, zostały zwrócone do producenta, który sam decyduje o ich dalszym losie. Wydłużenie czy ponowne zawarcie umowy na dzierżawę nie było możliwe, ponieważ lokomotywy Griffin typu E4DCUd były już niedostępne – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik spółki. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, Griffiny z numerami 004 i 005 trafią do Lotosu Kolej. Do tej spółki miały one z resztą trafić od początku, a historię rozwiązania poprzedniego kontraktu na ich dzierżawę opisaliśmy tutaj. Rzecznik dodaje, że spółka interesuje się możliwością pozyskania z rynku pojazdów innego typu, o parametrach podobnych do Griffinów. Przypomina też, że w maju 2018 podpisano kontrakt na dostawę 20 lokomotyw Griffin, które staną się już własnością spółki. – Pierwsze lokomotywy Griffin z kontraktu zostaną przekazane przewoźnikowi do końca 2019 roku – dodaje Agnieszka Serbeńska. 9-miesięczny wynajem Griffinów był korzystny także dla Newagu. W maju 2018 roku prezes nowosądeckiej spółki Zbigniew Konieczek podkreślał, że doświadczenia zdobyte podczas eksploatacji dwóch pojazdów będą przydatne w pracach nad nowymi Griffinami dla PKP Intercity – Zastosowane rozwiązania techniczne w zaoferowanych lokomotywach pozwolą na zapewnienie wysokiego poziomu niezawodności oraz bezpieczeństwa – mówił. (Rynek Kolejowy)

Komentarze