W ostatnich dniach
Pendolino znowu zastępowane są klasycznymi składami wagonowymi. Z ruchu
wyłączonych jest co najmniej 5 jednostek ED250.
Czym jest to spowodowane? Z dwudziestu pojazdów ED250 w tej chwili
wyłączonych jest 5, w tym dwa po wypadkach pod Ozimkiem i Modlinem.
Pojazd uszkodzony pod Ozimkiem przygotowywany jest do transportu do
Włoch, a czynności te prowadzi Alstom. Jednostka ED250 uszkodzona w
wypadku pod Modlinem powróci po naprawie w tym kwartale. Ponadto, według
stanu na 14 lutego, są trzy wyłączone pojazdy: jeden w Czechach
przechodzi proces homologacji, w drugim trwa montaż Wi-Fi, a trzeci
pojazd za chwilę powróci na tory - teraz jest na planowym bieżącym
przeglądzie technicznym – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska,
rzecznik prasowy PKP Intercity.
Warto przypomnieć, że pasażer jadący składem klasycznym może domagać się
od PKP Intercity rekompensaty, choć podróż, jak się wydaje, wcale nie
przebiega w warunkach mniej komfortowych. Przewoźnik bowiem składy
zastępcze zestawia z całkiem dobrych wagonów. Niemniej jednak brak aż ¼
floty taborowej flagowego produktu może być nieco niepokojący. (Inforail)
Komentarze
Prześlij komentarz