Bydgoska Pesa podpisała umowę z czeskim prywatnym przewoźnikiem RegioJet

Bydgoska Pesa podpisała umowę z czeskim prywatnym przewoźnikiem RegioJet na dostawę siedmiu dwuczłonowych ezetów. Będą to pierwsze pojazdy dwusystemowe wyprodukowane przez Pesę, które otwierają nową platformę Elf.eu, skierowaną na rynki międzynarodowe. Umowa pomiędzy prywatnym przewoźnikiem kolejowym RegioJet a Pesą opiewa na ponad 84 mln złotych i obejmuje dostawę siedmiu dwuczłonowych, niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ze względu na plan zmiany napięcia sieci trakcyjnej w północnych Czechach z 3 kV DC na 25 kV AC, pojazdy będą dwusystemowe. Skłoniło to Pesę do zaproponowania zupełnie nowej jednostki Elf.eu, opartej na platformie Elf2. Wkrótce opublikujemy więcej szczegółów na jej temat. Zamówienie RegioJet wynika z wygranego przez przewoźnika publicznego przetargu na realizację przewozów na liniach U5, U7 i U13 w kraju usteckim. Umowa przewozowa wchodzi w życie w grudniu tego roku i początkowo będzie realizowana za pomocą spalinowych pojazdów VT628 kupionych od Deutsche Bahn. Od połowy 2021 roku pojazdy mają być zastępowane jednostkami z Pesy. Producent musi dostarczyć wszystkie pojazdy do końca 2021 roku. Ciekawostką jest kolor przewidziany dla pojazdów – Elfy.eu będą zielone, a nie żółte, tak jak pojazdy obecnie jeżdżące w barwach przewoźnika. Wynika to z wymagań regionu, który wybrał kolor zielony dla wszystkich pojazdów swojego systemu transportowego. – Przedstawiliśmy regionowi Usti atrakcyjną cenowo obsługę połączeń nowoczesnymi jednostkami elektrycznymi. Jestem przekonany, że podobnie jak na innych liniach obsługiwanych przez RegioJet także w regionie Usti nastąpi wzrost liczby osób korzystających z przyjaznego dla środowiska transportu kolejowego – podkreślił Radim Jancura, prezes i właściciel RegioJet. (Rynek Kolejowy)

Komentarze