Niemiecki koleje Deutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx

Niemiecki koleje Deutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx, które pojadą m.in. do Amsterdamu. Dostarczy je Talgo. DB ogłosiły w zeszłym miesiącu, że wybrały ofertę producenta w ramowym przetargu na dostawę do 100 pociągów, którym nadano roboczy tytuł "ECx", z początkowym zamówieniem na 23 pociągi o wartości 550 mln euro. Przewoźnik twierdzi, że celowo wybrał sprawdzoną platformę wagonową, aby zoptymalizować niezawodność dzięki sprawdzonym komponentom i zminimalizować czas realizacji na ewentualne usterki floty. Lokomotywy i wagony zostaną wprowadzone do ruchu od grudnia 2023 r. Początkowo pojadą co dwie godziny na trasie Amsterdam - Berlin, gdzie zmniejszą czas podróży o około 30 minut do 5 godzin 50 minut, eliminując zmiany lokomotywy na granicy holendersko-niemieckiej. Od lata 2024 r. pociągi, z prędkością 230 km/h, będą również kursować na trasach krajowych, w tym: Westerland - Kolonia, Westerland - Frankfurt - Karlsruhe, Westerland - Berlin i Oberstdorf - Kolonia. Każdy zestaw o długości 255 m składać się ma z jednej wielosystemowej lokomotywy elektrycznej i 17 wagonów, które mogą pomieścić łącznie 570 pasażerów, w tym 485 w drugiej klasie i 85 w pierwszej. DB twierdzi, że pociągi będą też kursować z lokomotywami spalinowymi na trasach niezelektryfikowanych. Pociągi będą wyposażone w bezstopniowe wejście, z wysokością podłogi wejściowej 760 mm, trzema miejscami dla wózków inwalidzkich, stołami o regulowanej wysokości, dotykowym systemem prowadzenia osób niewidzących z oznakowaniem brajlowskim, stojakami dla ośmiu rowerów i schowkami na sprzęt sportowy. Pojawi się również inteligentne oświetlenie wnętrza, Wi-Fi dla pasażerów i rozrywka na pokładzie, plac zabaw dla dzieci, wagon restauracyjny Bordbistro i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. (Inforail)

Komentarze