Pasażerowie wyjadą z nowych peronów w Kole

Od czerwca lepsze podróże z Koła zapewnią nowe perony wraz z bezpiecznym przejściem podziemnym. Zmiany są efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. To część modernizacji linii E20 ze Swarzędza do Sochaczewa. Prace za ponad 2 mld zł poprawią komfort i usprawnią ruch na jednej z najważniejszych linii w kraju.Dwa zmodernizowane perony w Kole zostały podwyższone. Ułatwi to korzystanie z pociągów. Na obu platformach są już konstrukcje wiat i częściowe zadaszenie. Wykonawca zamontował pierwsze tablice informacyjne. Docelowo zainstalowany zostanie system informacji pasażerskiej i czytelne oznakowanie. Komfort podróżnym zapewni antypoślizgowa nawierzchnia. Wypukła faktura wraz ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Dla podróżnych o ograniczonej mobilności na peronie nr 2 zostanie zamontowana winda. Przy peronie nr 1 będzie pochylnia. Prace przy przebudowie obu peronów przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na stacji powstaje nowe przejście podziemne. Tunel prowadzący z peronu nr 1 na peron nr 2 zastąpi zdemontowaną kładkę dla pieszych. Wykonano już główne segmenty przejścia i skończono budowę schodów na peron nr 2. Na stacji Koło układane są nowe tory. Zamontowano pierwsze rozjazdy. Powstają konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Na 30 km odcinku z Konina do Koła ułożono już nowe podkłady i szyny. Montowane są słupy trakcyjne oraz pierwsze odcinki nowej sieci. Na moście na Kanale Grójeckim w ostatnich dniach zamontowano przęsła. Na przeprawie nad Kanałem Warta – Gopło w okolicy Konina wykonawca przebudowuje przyczółki. Wkrótce na plac budowy zostaną przywiezione pierwsze elementy 43-metrowej, kilkusettonowej kratownicy nowego przęsła. Modernizacja linii z Poznania do Warszawy podniesie poziom bezpieczeństwa i usprawni przejazd pociągów na jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce. W trakcie inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem klejowym. Powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Po modernizacji szlakiem przejedzie większa liczba pociągów. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwi przejazd pojazdów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków pomiędzy wschodnią i zachodnią granicą państwa. Inwestycja warta ponad 2 mld zł planowana jest do końca 2020 r. Już w czerwcu br. zakończą się jednak główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Otwarcie zamkniętego dotąd odcinka umożliwi przywrócenie jazdy pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z prędkością 160 km/h. Pozwoli to na osiągnięcie czasu przejazdu z Poznania do Warszawy na poziomie ok. 2:20. Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). (Kurier Kolejowy)

Komentarze