PKP Cargo ogłosiło postępowanie na sprzedaż wycofanych lokomotyw

PKP Cargo ogłosiło postępowanie na sprzedaż 159 szt. wraków lokomotyw. Na oferty PKP Cargo czeka do 20 marca. Lokomotywy wybrane do kasacji stacjonują w całej Polsce: Łodzi, Wrocławiu, Czechowicach-Dziedzicach, Nowym Sączu, Jaworznie, Żurawicy, Tczewie, Bydgoszczy, Tarnowskich Górach, Opolu, Rybniku, Skarżysku-Kamiennej, Szczecinie, Czerwieńsku, Lesznie i Poznaniu. Są to lokomotywy różnych typów: przeważają SM42 i ST43, ale są też DM30, SM31, ET22, ET41, SU45, SM48 i jedna SM03 (o numerze 100). – Lokomotywy przeznaczone do kasacji utraciły swoje cechy użytkowe. Pojazdy te oo dawna nie są już używane przez PKP Cargo do pracy operacyjnej i ten tabor jest dla nas zbędny. Z analiz ekonomicznych wynika również, że ewentualny remont lokomotyw byłby zbyt kosztowny, a przez to nieopłacalny – poinformował "Rynek Kolejowy" Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo. Jedną ze starszych lokomotyw jest np. ST43-05 z 1965 roku, skreślona ze stanu w 2017 roku. Wówczas ze stanu skreślono prawdopodobnie 145 lokomotyw. Przewoźnik nie potwierdził tej liczby, ale stwierdził wówczas, że skreślono tabor w bardzo złym stanie technicznym, od dłuższego czasu wyłączony z eksploatacji, dla którego naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona. W 2017 roku PKP Cargo wystawiło na zezłomowanie 126 wraków lokomotyw. W ubiegłym roku spółka sprzedawała raczej wagony – w planie zapisano pozbycie się 2300 sztuk. (Rynek Kolejowy)

Komentarze