RegioJet planuje wjechać do Polski

Polski rynek jest ważny dla RegioJet – powiedział nam Radim Jančura, szef czeskiego przewoźnika. Mamy już teraz autobusowe połączenie Kraków – Ostrawa – Wiedeń. RegioJet ma też certyfikaty, aby wejść na rynek polski. Ten kolejowy. Przyszłościowo jest on dla nas niezwykle interesujący – podkreślił. Jak się okazuje żółte pociągi mogą wjechać do Polski już w przyszłym roku. Wskazywane data to nowy rozkład jazdy 2020/2021. Polska jest państwem, w którym przewozy dalekobieżne są ciekawe dla RegioJet. Wiemy że są prowadzone inwestycje infrastrukturalne. Nie tylko Polska, ale także Europa musi otworzyć się na przewozy – mówił Radim Jančura. Co ciekawe według wyliczeń czeskiego biznesmena z przejazd pociągiem RegioJet na trasie z Warszawy do Katowic czy Krakowa trzeba byłoby zapłacić kilka-kilkanaście euro. To znacznie mniej niż w pociągach PKP Intercity. Jeśli uda się wejście do Polski RegioJet może stać się prawdziwą rewelacją. Warto podkreślić, że to ten przewoźnik jest liderem komercyjnych przewozów w Czechach na trasie Praga – Ostrawa. Wyprzedza tam Ceske drahy i LEO Express. Także niezwykle intersujący jest standard usług. Pasażerowie mają do dyspozycji cztery klasy. W najwyższej – biznes – dostają nawet darowego szampana. Patrząc na poczynania szefa przewoźnika niebawem mogą pojawić się tam kawior i truskawki…. Sushi już można zamówić. W składach pociągów są wagony multimedialne, a także strefa zabaw dla dzieci. Wszystko za bardzo przystępną cenę, która jest dynamiczna i zależy oczywiście od klasy, którą wybiera pasażer. Warto także zaznaczyć, że po FlixBusie RegioJet jest drugim w Europie przewoźnikiem autobusowym, co prawda w Polsce jeszcze mało aktywnym, ale niebawem pewnie i to się zmieni. W 2018 RegioJet przewiózł 9,7 miliona pasażerów na wszystkich trasach. W stosunku do roku 2017 jest to ogromny wzrost rok do roku o 29%. Jednocześnie RegioJet odnotował rekordowe wyniki gospodarcze w 2018 roku. Według wstępnych badań w 2018 roku zysk przed opodatkowaniem powinien przekroczyć 100 milionów CZK. Ten rekordowy wynik pokazuje wysoką rentowność zrealizowanych inwestycji w sektorze kolejowym.Transport kolejowy to obiecująca gałąź naszej działalności, co potwierdza wynik przed opodatkowaniem, który osiągnie ponad 100 mln CZK. Pociągi RegioJet są rentowne na wszystkich liniach, dobrze skalkulowane ceny i jakość usług mogą przyciągać setki tysięcy nowych pasażerów rocznie. Pojawienie się nowych przewoźników i usług na kolei to jeden z głównych czynników ogólnego wzrostu sektora pasażerskiego – stwierdził Radim Jančura.(Inforail)

Komentarze