Škoda Transportation dostarczy 50 składów ezt dla Kolei Czeskich

W przetargu zorganizowanym przez České dráhy, opiewającym w umowie ramowej na aż 50 elektrycznych jednostek trakcyjnych, najlepszą ofertę złożyła Škoda Transportation. Pokonała w ostatniej fazie przetargu hiszpańską firmę CAF. Oznacza to, że czeski producent najpewniej dostarczy do przewoźnika regionalne pojazdy RegioPanter, które ČD już eksploatują. Miroslav Kupec, prezes Kolei Czeskich zapowiedział rychłe podpisanie umowy z wykonawcą pojazdów. Koleje Czeskie, kupując nowy tabor, chcą zwiększyć swoje szanse na obsługę linii kolejowych w regionach, gdzie niedługo wygasają ich kontrakty. Tymczasem w Brnie właśnie ogłoszono nowy przetarg na dużą liczbę nowych pociągów elektrycznych. W przypadku konkursu ofert zorganizowanego przez Kraj Południowomorawski, samorząd przeszedł właśnie do drugiego etapu przetargu, w którym wytypowany sześciu potencjalnych dostawców, którzy mogą realizować kontrakt. Zaproszono ich do składania ofert. Region nie ujawnił nazw chętnych do produkcji pociągów, wiadomo jedynie, że wszyscy mają siedziby na terenie Unii Europejskiej. Oferty w przetargu można składać do 10 maja. Region chce przeznaczyć na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych 6,7 miliarda koron, czyli ok 1,1 mld złotych. Nowe pojazdy mają zastąpić starty tabor kursujący na aglomeracyjnej linii S2 (Brno – Blansko – Letovice – Březová nad Svitavou) i S3 (Níhov – Tišnov – Brno – Břeclav – Lanžhot). 31 pojazdów ma mieć pojemność 310 pasażerów, 6 mniejszych będzie musiało zabrać na pokład 140 osób. Kraj południowoczeski stara się o unijną dotację na zakup pojazdów, które będą docierać tu do końca 2023 roku. Do obsługi linii nowymi pojazdami wybrany zostanie operator. (Rynek Kolejowy)

Komentarze