Stadler otrzymał od spółki Wales & Borders Rail Services zamówienie opiewające łącznie na 71 pojazdów

Stadler otrzymał od spółki Wales & Borders Rail Services zamówienie opiewające łącznie na 71 pojazdów - zespołów trakcyjnych Flirt oraz tramwajów dwusystemowych Citylink. Realizacja projektu właśnie się rozpoczyna. Dla Stadlera jest to już drugie tak duże zamówienie na zespoły trakcyjne Flirt w Wielkiej Brytanii. W czerwcu 2017 roku na tory wjechał pierwszy hybrydowy pojazd Flirt wyprodukowany dla Doliny Aosty we Włoszech. Zastosowane w nim nowo opracowane transformatory suche pozwalają zaoszczędzić do 7,5 procent zużywanej energii. Z kolei we wrześniu 2018 akumulatorowy Flirt pomyślnie odbył swoją pierwszą jazdę podczas targów InnoTrans w Berlinie. Dzięki innowacjom w dziedzinie napędów alternatywnych Stadler popularyzuje tzw. zieloną technologię. Na zamówienie dla Wales & Borders składa się 35 zespołów trakcyjnych typu Flirt oraz 36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu Citylink. 11 z 35 pociągów wyposażonych jest w napęd spalinowo-elektryczny, kolejne 24 jednostki korzystają z trzech źródeł napędu w zależności od zapotrzebowania i właściwości trasy: z sieci trakcyjnej, napędu spalinowo-elektrycznego lub energii zgromadzonej w akumulatorach. Hybrydową flotę tworzy siedem trójczłonowych i 17 czteroczłonowych składów. Po wprowadzeniu do eksploatacji w 2023 roku na północ od Cardiff, pociągi pojadą dzięki trakcji elektrycznej. Trasa na południe od Cardiff nie jest zelektryfikowana - tam pojazdy będą napędzane silnikiem spalinowym lub energią z baterii. Pojazdy Citylink zasilane są prądem przemiennym 25 kV z sieci trakcyjnej oraz prądem z akumulatorów. Zastosowanie akumulatorów zarówno w tramwajach dwusystemowych, jak i w zespołach trakcyjnych stanowi innowacyjną, przyjazną dla środowiska koncepcję transportu pasażerskiego na niezelektryfikowanych liniach na Valley Lines wokół Cardiff. Popularność pojazdów Stadlera w Wielkiej Brytanii szybko rośnie. Firma podpisała już siedem umów na dostawę taboru. W bieżącym roku zostanie oddanych do eksploatacji 58 zespołów trakcyjnych typu Flirt dla sieci Greater Anglia oraz 17 pociągów metra dla SPT w Glasgow. Od 2020 roku do ruchu będą wprowadzane 52 pociągi Metro w Liverpoolu. Pierwsze pojazdy Stadlera 12 tramwajów Variobahn użytkowanych w sieci Croydon-Tramlink, wyjechały na trasy w 2013 roku. W 2017 firma dostarczyła także siedem tramwajów dwusystemowych Citylink do Sheffield. (Rynek Kolejowy)

Komentarze