Stadler testuje nowe wagony dla Kolei Azerbejdżanu

Finiszują testy nowych wagonów, jakie Stadler wyprodukował dla Kolei Azerbejdżanu. To już ostatni etap. Lada moment ruszą przygotowania do wysłania ich do Azerbejdżanu. Według informacji IRJ wagony przechodzą obecnie stacjonarne uruchomienie, w tym testy wysokiego napięcia. Pierwsze 10 pojazdów zostanie przetransportowane do Azerbejdżanu i przekazane odbiorcy w pierwszym kwartale 2019 r. Na trasie Baku – Tbilisi – Kars mają zacząć kursować w trzecim kwartale 2019 r. W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze oferty Stadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskich na trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu. Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, że dostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019 r. Wszystko idzie zatem zgodnie z planem. Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc w pierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostały zbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdów Stadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadlera specjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może być eksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują w Azerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej. Wysoki komfort - taki przede wszystkim cel przyświecał i przewoźnikowi i producentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydują się na podróż wagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnych będą dwa łóżka. Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawe każdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilania zewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dla osób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC. (Inforail)

Komentarze