Sukces akcji „Kolej na Ferie”

152 tysiące osób skorzystało z oferty Kolei Śląskich w ramach akcji „Kolej na Ferie”- informuje miejscowy samorząd. Jak czytamy, oferta Kolei Śląskich obowiązywała od 9 do 24 lutego 2019. Aby w tym czasie móc skorzystać z możliwości darmowego przejazdu, wystarczyło podczas kontroli zamiast biletu okazać ważną legitymację szkolną lub dokument potwierdzający wiek. W konferencji podsumowującej akcję uczestniczył marszałek Jakub Chełstowski, członek Zarządu Województwa Śląskiego Michał Woś oraz wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski. - Cieszę się, że akcja okazała się takim sukcesem. To nie tylko szansa na aktywne spędzenie wolnego czasu, ale również doskonała promocja regionu i usług Kolei Śląskich. Oferta była skierowana nie tylko do uczniów z regionu, ale i odwiedzających. Warto dawać najmłodszym dobry przykład i pokazywać, że transport niskoemisyjny jest dobrą alternatywą dla samochodu – podkreślał marszałek Jakub Chełstowski, pomysłodawca akcji „Kolej na Ferie”. Z oferty skorzystało prawie 152 tys. osób. Uczestnicy akcji przejechali pociągami Kolei Śląskich ponad 9,3 mln kilometrów (w branży kolejowej mówimy o pasażerokilometrach – jest to liczba wypracowana przez wszystkich pasażerów, czyli jeśli pociągiem x jechało 10 osób na długości 10 kilometrów, to łączna suma pasażerokilometrów wynosi 100). Dla zobrazowania skali te 9 milionów to tak jakby ponad 230 razy okrążyć ziemię na wysokości równika. - Akcja okazała się znakomitym pomysłem. Oprócz sukcesu frekwencyjnego ważny jest walor integrujący, gdyż młodzi ludzie mieli czas i mogli sami zadecydować, co chcą zobaczyć. Ta oferta w okresie ferii zainspirowała wielu z nich do zobaczenia, dotknięcia ciekawych miejsc w regionie i odkrywania go na nowo – mówił wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski. Promocja dotyczyła zarówno uczniów szkół podstawowych, jak i gimnazjalnych, licealnych, techników i szkół branżowych. Z bezpłatnych przejazdów mogli skorzystać również najmłodsi – w tym wypadku wystarczył dokument potwierdzający wiek. Promocja objęła swoim zasięgiem wszystkie linie obsługiwane przez Koleje Śląskie – jedynym wyjątkiem był odcinek przygraniczny Chałupki – Bohumin. - Pomysł się sprawdził, o czym mogłem dowiedzieć się od harcerzy, którzy wybrali się dzięki tej akcji do Raciborza. Liczby są istotne, ale entuzjazm młodych ludzi mówi jeszcze więcej o powodzeniu akcji. Chcieliśmy pokazać, że kolej jest zadaniem publicznym, realizowanym z podatków i dzięki temu wsparciu udało się odciążyć wiele domowych budżetów, a przy okazji promować transport niskoemisyjny – dodał Michał Woś. Dużym zainteresowaniem podróżnych cieszyły się wycieczki w góry – do Wisły, Żywca, Zwardonia i Zakopanego. Tylko na trasie do stolicy polskich Tatr podróżowało w obie strony łącznie 4,5 tys. turystów. Na powodzenie wśród uczestników akcji mogła również liczyć najbardziej popularna trasa, czyli linia S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice). Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze