Warszawska Kolej Dojazdowa najbardziej punktualna

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2018 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,29%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka UBB GMBH z wynikiem 98,01%, zaś na trzecim miejscu – spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 97,46% (źródło: UTK - zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego).Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali całego 2018 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,46%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2. Osiągnięty w ciągu IV kwartału 2018 r., jak również w ciągu całego 2018 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka mogła osiągnąć dzięki następującym uwarunkowaniom: - Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz umożliwiające szybką reakcję i podjęcie działań interwencyjnych w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych i losowych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej. - Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za czym stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne. - Bardzo wysoka efektywność procesu zarządzania poszczególnymi elementami infrastruktury kolejowej, przy wykorzystaniu optymalnych zasobów materiałowych i kadrowych, na którą składają się: droga kolejowa i obiekty inżynieryjne; urządzenia zasilania elektroenergetycznego; sieć trakcyjna; urządzenia sterowania ruchem kolejowym; urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych; urządzenia telekomunikacji i systemów transmisji danych. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia. (Kurier Kolejowy)

Komentarze