Siemens produkuje metro dla Norymbergi i Monachium

Wiedeńskie zakłady Simensa pracują pełną parą. Obecnie trwa w nich produkcja kilku rodzajów pojazdów wśród których znajdują się m.in. wagony metra dla Monachium, Norymbergi, Rijadu, Bangkoku czy pojazdy systemu VAL dla Rennes. Chociaż historia zakładów w Wiedniu sięga 1831 roku to obecność Siemensa w tym miejscu to początek lat 90. zeszłego stulecia, kiedy to koncern nabył część udziałów od ówczesnego właściciela. Obecnie fabryka zajmuje powierzchnię ponad 140 tys. m2 i jest jednym z największych na świecie zakładów produkujących tabor szynowy – rocznie jego mury opuszcza ok. 450 pojazdów. W ostatnich latach powstawały tu m.in. tramwaje Avenio dla Dohy, Ulm czy Monachium; metro dla Oslo i Warszawy; systemy VAL na rynek koreański czy wagony Viaggio dla OBB, CD, Railjet. W Wiedniu powstają także pudła członów środkowych Desiro HC RRX. Pod koniec ubiegłego roku Norymberga rozszerzyła zamówienie na dostawy nowych pociągów metra. W sumie Siemens Mobility dostarczy o sześć składów więcej – tym samym łączna liczba składów opiewa na 27 sztuk. Spółka VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft, publiczny przewoźnik w Norymberdze, złożył zamówienie na dodatkowe sześć pociągów metra typu G1 od Siemens Mobility. Jest to rozszerzenie kontraktu podpisanego w grudniu 2015 roku na 21 pojazdów. Po uwzględnieniu opcji Siemens Mobility dostarczy 27 nowych pociągów metra dla Norymbergi. Nowe pociągi typy G1 będą miały po cztery wagony i z początkiem 2021 r. zastąpią dwanaście dwuwagonowych składów DT2. Nowe pociągi powstaną w zakładach Siemensa w Wiedniu, Wiele z podzespołów, na przykład falowniki trakcyjne, silniki, przetwornice pomocnicze oraz systemy sterujące zostaną wyprodukowane w Norymberdze. Źródło: Transport-publiczny

Komentarze

Prześlij komentarz