Alstom dostarczy 130 w pełni niskopodłogowych tramwajów elektrycznych


Zarząd Transportu Południowo-Wschodniej Pensylwanii podpisał umowę z Alstomem na dostawę 130 niskopodłogowych lekkich pojazdów szynowych Citadis z napędem elektrycznym. Zamówienie podstawowe warte jest 667 mln euro z opcjami na 30 dodatkowych pojazdów. Alstom dostarczy 130 w pełni niskopodłogowych tramwajów elektrycznych o wartości ponad 667 mln EUR (około 718,2 mln USD), z opcją budowy dodatkowych 30 tramwajów. Umowa przewiduje dostawę w pełni dostosowanych, zrównoważonych lekkich pojazdów kolejowych (LRV) Citadis nowej generacji, zaprojektowanych specjalnie dla Ameryki Północnej i stworzonych do poruszania się po historycznych ulicach Filadelfii. Nowe tramwaje Citadis zapewnią energooszczędne rozwiązanie mobilności, które wykorzystuje najnowocześniejszą, sprawdzoną technologię trakcji i oferuje 20% redukcję zużycia energii w porównaniu ze standardowym rozwiązaniem dla kolei lekkiej. Dodatkowo, efektywność energetyczną uzyskuje się dzięki zintegrowaniu świateł LED i klimatyzacji opartej na czujnikach, a każdy pojazd w 99% nadaje się do recyklingu pod koniec 30-letniego okresu eksploatacji. Wagony będą miały w 100 procentach niskie podłogi z szerszymi korytarzami ułatwiającymi pasażerom poruszanie się i dostępność, rampy przy wszystkich drzwiach dla osób niepełnosprawnych, systemy komunikacji dźwiękowej i wizualnej informujące pasażerów o zbliżających się przystankach i zmianach w usługach oraz fotele w stylu metra, charakteryzujące się m.in. elastyczne wnętrza, które pomieszczą większe przedmioty, dostosowując się do pojemności, zapotrzebowania i potrzeb, a także wyznaczone miejsca dla wózków inwalidzkich, spacerowiczów, spacerowiczów i rowerów. Nowe tramwaje pomogą również SEPTA zapewnić szybsze i bardziej niezawodne usługi, które przewożą więcej pasażerów, zużywają mniej energii, docierają do większej liczby miejsc docelowych, a przede wszystkim zapewniają sprawiedliwe usługi dla wszystkich.Siedem linii trolejbusowych SEPTA ma długość 68 mil i łączy społeczności w zachodniej, południowo-zachodniej i północnej Filadelfii oraz hrabstwie Delaware bezpośrednio z dwoma największymi ośrodkami zatrudnienia i opieki zdrowotnej w regionie, Centre City i University City. Obecne pojazdy trolejbusowe służą jeźdźcom od wczesnych lat 80-tych. Tramwaje będą produkowane w Stanach Zjednoczonych, w zakładzie Alstom Hornell w północnej części stanu Nowy Jork, który ma wieloletnie doświadczenie i ugruntowane możliwości niezbędne do spełnienia wymogów „Buy America”. W ciągu ostatnich kilku lat Alstom dokonał znacznych inwestycji w zakładzie w Hornell, w tym w budowę zakładu produkcji karoserii ze stali nierdzewnej w celu zlokalizowania produkcji karoserii, co zapewni lepszą kontrolę jakości nad całym procesem produkcyjnym SEPTA. Ponadto Alstom będzie produkować zaawansowany układ napędowy do tramwajów w północnoamerykańskim centrum doskonalenia badań, rozwoju i inżynierii zaawansowanych technologii napędowych w West Mifflin w Pensylwanii. Źródło: Nakolei.pl

Komentarze