ČD Cargo ogłosiło zakup 12 dodatkowych wielosystemowych lokomotyw Traxx od Alstom


Zgodnie ze strategią firmy, ČD Cargo ogłosiło zakup 12 dodatkowych wielosystemowych lokomotyw Traxx od Alstom. W przeciwieństwie do poprzednich, te będą już miały zainstalowany system Atlas ETCS. ČD Cargo był jednym z pierwszych klientów kupujących lokomotywy Alstom Traxx 3 MS, wówczas jeszcze z systemem EBICAB ETCS firmy Bombardier. Po długim okresie oczekiwania Alstom w końcu zaczął oferować lokomotywy Traxx MS z własnym systemem Atlas ETCS, co spowodowało napływ zamówień - od Northrail,Akiem czy Railpool. ČD Cargo podpisało umowę ramową z Alstomem i było jednym z niewielu lojalnych klientów trzymających się planu w czasie, gdy Traxxes miał tylko EBICAB. Teraz kontynuuje zamawianie nowych lokomotyw, ale system ETCS będzie nowy - Atlas, ETCS Level 2, Baseline 3. Warte 45 milionów euro lokomotywy powinny pojawić się w 2026 roku. Wraz z istniejącymi 16 lokomotywami i 21 zamówionymi na lata 2024-2025, całkowita liczba lokomotyw Traxx MS w ČD Cargo wzrośnie do 49, niemal kompleksowo realizując umowę ramową na 50 lokomotyw. ČD Cargo wykorzystuje wielosystemowe Traxxy głównie w ruchu międzynarodowym i ekspansji zagranicznej. Dąży również do sprowadzenia tych lokomotyw do Chorwacji, aby pracowały dla ČD Cargo Adria. Oznaczałoby to, że przewoźnik nie tylko "wypycha" starsze lokomotywy bez ETCS na Bałkany (takie jak klasy 230 lub 742 - z których dwie już otrzymały Indusi ATP do pracy tam), ale także wprowadzi nowoczesną flotę na rozwijające się rynki. Źródło: Railmarket

Komentarze