DB Cargo Netherlands testuje HVO w celu zmniejszenia emisji CO2


DB Cargo Nederland podjęło pionierski krok, rozpoczynając testy hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO) jako ekologicznej alternatywy dla konwencjonalnego oleju napędowego. DB Cargo Nederland jest pierwszą holenderską spółką kolejową, która testuje HVO, dążąc do zmniejszenia emisji CO2e o około 90% w całym cyklu życia paliwa. Innowacyjne sześciomiesięczne testy na liniach Eemshaven, Delfzijl i Veendam potwierdzą płynną integrację HVO i jego pozytywny wpływ na środowisko. Faza testowa skupi się na ocenie wydajności HVO w rzeczywistych warunkach pracy, zapewniając, że wydajność silnika nie jest zagrożona, przy jednoczesnym potwierdzeniu jego skuteczności jako substytutu konwencjonalnego kopalnego oleju napędowego. Sekretarz stanu Vivianne Heijnen (infrastruktura i gospodarka wodna) wyraziła swoje poparcie dla wysiłków DB Cargo i podkreśliła znaczenie badania alternatyw bezemisyjnych jako istotnej części przejścia na bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe. Pochwaliła innowacje rynkowe za ich praktyczność i potencjał wniesienia znaczącego wkładu w zrównoważony rozwój. Trwające testy HVO prowadzone przez DB Cargo Nederland są ważnym krokiem w kierunku promowania bardziej ekologicznych praktyk w branży kolejowej. Podczas gdy DB Cargo Nederland polega głównie na lokomotywach elektrycznych zasilanych energią odnawialną, silniki wysokoprężne pozostają niezbędne w niektórych obszarach, takich jak terminale, porty i siedziby klientów. W takich przypadkach HVO służy jako idealna technologia pomostowa, zapewniająca wolną od paliw kopalnych i niskoemisyjną alternatywę do czasu udostępnienia bardziej zaawansowanych technologii napędowych. Źródło: Railmarket

Komentarze