DB Cargo planuje oszczędności


Z powodu wysokich strat finansowych DB Cargo planuje oszczędności w segmencie pojedynczych wagonów w transporcie towarowym. DB Cargo mogłoby zwolnić nawet 8 400 spośród łącznej liczby 30 000 pracowników. ak donosi „Handelsblatt”, prezes DB Cargo, Sigrid Nikutta, rozważa całkowite wycofanie się z pojedynczych wagonów w transporcie towarowym. Powodem straty spółki-córki Deutsche Bahn, które w ubiegłym roku wyniosły 655 milionów euro. W 2023 roku straty mają wynosić 225 milionów euro, jednak aby odnotować zyski w przyszłym roku, DB Cargo musi szukać oszczędności, lepiej wykorzystać zasoby oraz pozyskać wsparcie z budżetu federalnego. Według przewodniczącego europejskiego komitetu zakładowego Jörga Hensela, który również wypowiedział się w rozmowie z „Handelsblatt”, w wyniku cięć w segmencie pojedynczych wagonów, DB Cargo mogłoby zwolnić nawet 8 400 spośród łącznej liczby 30 000 pracowników. Jak informuje portal Eurotransport, według Hensela, z obecnych około 1 000 pracowników w transporcie towarowym pracę utrzyma tylko 100 osób. Istnieje również zagrożenie redukcji etatów w stacjach manewrowych, gdzie pojedyncze wagony są składane w kompletny skład. Zgodnie z tym planem, z obecnych 144 stacji pozostałoby zaledwie dziesięć.Gdyby doszło do opisanych cięć, wywołałoby to ogromne oburzenie wśród niemieckich firm. Biznes pojedynczych wagonów nadal odgrywa ważną rolę w transporcie kontenerów i materiałów niebezpiecznych. Jest to również związane z istotnymi oszczędnościami emisji dwutlenku węgla w porównaniu do transportu drogowego ciężarówek.Zeszłoroczne wyniki finansowe spółki logistycznej DB Schenker znów biją rekordy. Firma osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 1,8 miliarda euro. Ten rekordowy zysk przyczynił się do osiągnięcia przez całą Grupę DB wyniku operacyjnego w wysokości 1,3 miliarda euro. Pozytywny wynik finansowy DB został również osiągnięty dzięki znacznemu wzrostowi liczby pasażerów. Liczba pasażerów korzystających z usług firmy wzrosła o 40 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Z kolei na długodystansowych trasach liczba podróżnych wzrosła o 60 procent. Jak podaje portal IHO, Richard Lutz, dyrektor generalny DB, oświadczył, że firma prawdopodobnie ustanowi rekord w tej dziedzinie również w tym roku, przewożąc ponad 150 milionów pasażerów.Mimo że zeszłoroczne wyniki finansowe niemieckiej grupy DB wykazują zyski, to jednak są to tylko pozory. DB Cargo wciąż notuje straty i jest po prostu nierentowna, a grupa zyskuje przede wszystkim dzięki swojej spółce logistycznej. Spółka DB Cargo, która zajmuje się przewozami towarów, zakończyła ubiegły rok z około 600 milionami euro straty i wciąż ponosi wysokie koszty operacyjne. Jak podaje portal IHO, wiele do życzenia pozostawia również punktualność spółki, bowiem w ubiegłym roku jedynie 65,2% pociągów dalekobieżnych dojechało do celu na czas.
Źródło: Obserwator logistyczny

Komentarze