DB Cargo wykorzystuje sztuczną inteligencję AI do obsługi wagonów towarowych


DB Cargo wykorzystuje sztuczną inteligencję AI do obsługi wagonów towarowych. Przy pomocy oprogramowania diagnostycznego opartego na sztucznej inteligencji, przewoźnik wykrywa uszkodzenia na wczesnym etapie oraz monitoruje ładunek.Deutsche Bahn oraz jej spółka zależna DB Cargo wykorzystują sztuczną inteligencję AI w codziennych operacjach przewozu towarów kolejowych. Dzięki użyciu mostu kamerowego, który wizualnie rejestruje przejeżdżające pociągi towarowe z różnych stron, firma może wykrywać uszkodzenia na wczesnym etapie i nawet skanować ładunek. Według przedsiębiorstwa obrazy będą w przyszłości analizowane przez aplikację opartą na sztucznej inteligencji, która dostarczy informacje o stanie wagonów i ładunku.Jak informuje portal Logistik Heute, AI pomoże firmie w skuteczniejszej i szybszej naprawie wagonów towarowych oraz zwiększy wolumen przewozu towarów. Możliwa staje się również analiza otwartych ładunków sypkich. Dzięki temu można rozpoznawać surowce przemysłowe i szybciej je sortować. Dr. Sigrid Nikutta, członkini zarządu ds. przewozu towarów Deutsche Bahn, oraz Judith Gerlach, bawarska minister ds. cyfryzacji, uruchomili w Rangierbahnhof Nürnberg ogólnokrajową operacyjną implementację zastosowań sztucznej inteligencji w transporcie kolejowym towarów. Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze