Grupa Škoda otrzymała zamówienie na dziesięć nowych dwukierunkowych tramwajów dla miasta Bergamo


Grupa Škoda otrzymała zamówienie na dziesięć nowych dwukierunkowych tramwajów dla miasta Bergamo w północnych Włoszech. Producent jest częścią konsorcjum, które oprócz tramwajów dostarczy miastu nową linię. W cenę wliczony jest trzyletni pełny serwis. Skoda dostarczy tramwaje do Bergamo na platformie ForCity Classic. Dwukierunkowy tramwaj będzie miał pięć sekcji i trzy wózki, z których dwa są wyposażone w silniki trakcyjne. "Bardzo się cieszę, że Bergamo wybrało nasze sprawdzone rozwiązanie, które ma jeszcze lepsze parametry niż poprzednie modele. Otwarcie naszego biura we Florencji w październiku ubiegłego roku pozwoliło nam lepiej zrozumieć włoski rynek i dostosować nasze rozwiązanie do jego specyficznych wymagań" - powiedział Jan Harder, Prezes Regionu Zachód w Grupie Škoda. Tramwaje będą pierwszymi z Grupy Škoda wyposażonymi w zaawansowany system antykolizyjny, który zwiększa bezpieczeństwo i chroni pasażerów oraz pieszych. Tramwaje będą w 100% niskopodłogowe, a wsiadanie pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej i orientacji ułatwi automatyczny wysuw drzwi sterowany przez motorniczego. Urządzenie to pokrywa odległość między krawędzią drzwi a krawędzią peronu. Nowe tramwaje będą miały 32 metry długości i pomieszczą około 232 pasażerów.Wartość całego kontraktu wynosi 176 milionów euro, co obejmuje budowę linii tramwajowej i dostawę tramwajów. Oczekuje się, że operacje rozpoczną się we wrześniu 2026 roku. O nowej linii mówi się w Bergamo od 2018 roku, a państwo ma sfinansować znaczną część kontraktu. Linia T2 będzie przebiegać z Bergamo do Villa d'Almè, głównie wzdłuż trasy dawnej kolei Valle Brembana. Wzdłuż linii mieszka łącznie 240 000 mieszkańców. Długość linii wyniesie 11,5 km. Większość odcinka będzie dwutorowa, z wyjątkiem istniejącego tunelu Ramera (Ponteranica) i historycznego mostu Rino (Villa d'Almè). Projekt jest finansowany przez PNRR (Narodowy Plan Odbudowy i Odporności). Tramwaje są specjalnie zaprojektowane dla nowej linii. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze