Nordic Rail Service odebrał lokomotywę typu Eurodual od Stadler Valencia

Lokomotywa typu Eurodual

Operator kolejowy Nordic Rail Service (NRS), spółka zależna Lübecker Hafen-Gesellschaft mbH (LHG), odebrała pierwszą nową lokomotywę typu Eurodual od producenta Stadler Valencia. Sześcioosiowa lokomotywa z podwójnym napędem może być zasilana zarówno energią elektryczną z sieci trakcyjnej, jak i olejem napędowym. Umożliwia to elastyczne zastosowanie nawet na liniach, które nie są jeszcze zelektryfikowane. Nowa lokomotywa zastępuje starszą, konwencjonalną lokomotywę spalinową w NRS, a tym samym znacząco przyczynia się do oszczędności CO2. Firma będzie jej używać dla Norddeutsche Naturstein GmbH (NNG), wieloletniego klienta w sektorze transportu materiałów budowlanych. Lokomotywa działa głównie w północnych Niemczech. W czwartym kwartale tego roku NRS odbierze dostawę kolejnej lokomotywy Eurodual.Dwie nowe wysokowydajne maszyny zapewnią stałą, długoterminową współpracę z klientem. Jednocześnie NRS przyczyni się do ochrony środowiska, w przyszłości około 80% tras, które pokonuje, może być obsługiwanych w bardziej zrównoważony sposób "pod prąd" zamiast z wykorzystaniem oleju napędowego. Inwestycja w lokomotywę mieści się w średnim jednocyfrowym przedziale milionów. Źródło: Rynek Kolejowy, Fot. Nordic Rail Service
 
EURODUAL to sześcioosiowa lokomotywa spalinowo-elektryczna do przewozu pasażerów i towarów, która oferuje dwa rozwiązania w jednym. Cechuje się zarówno napędem elektrycznym, jak i spalinowo-elektrycznym, co oznacza, że może być wykorzystywana zarówno na zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych liniach kolejowych.

Komentarze