Nowe pociągi hiszpańskiego producenta Talgo dla Deutsche Bahn


Nowe pociągi ICE hiszpańskiego producenta Talgo osiągają prędkość maksymalną 230 km/h i składają się z 17 wagonów każdy. Deutsche Bahn zamówiło obecnie łącznie 79 pociągów tego typu, które mają zostać dostarczone do 2030 roku. Od października 2024 r. pierwsze pociągi ICE L będą początkowo kursować między Berlinem a Amsterdamem. Pociąg Talgo jest pierwszym ICE z niskopodłogowym wejściem.

Jak informuje portal Railway Gazette, od grudnia 2022 roku w użytkowaniu są już pierwsze zestawy ICE3neo z rodziny Velaro MS firmy Siemens Mobility. Osiągają maksymalną prędkość 320 km/h i są przeznaczone głównie do użytku na liniach o dużej prędkości między Nordrhein-Westfalen, Frankfurtiem a Monachium oraz między Berlinem a Monachium. Zestawy te są wyposażone w możliwość korzystania z czterech napięć i w 2024 roku zastąpią – jak stwierdziło DB – „mocno awaryjne” zestawy pociągów na trasach z Frankfurtu do Amsterdamu i Brukseli.

Z kolei pierwsze zestawy ICE L o prędkości maksymalnej 230 km/h są obecnie w trakcie budowy i wejdą do użytku na trasie Berlin – Amsterdam od października 2024 roku. Najnowsze zamówienie umożliwi wykorzystanie tych pociągów na innych trasach w całych Niemczech. DB zapowiedziało, że ICE L będzie oferował większą przestrzeń, z krótszymi wagonami, nowym konceptem oświetlenia i nowym wnętrzem. Składy typu push-pull będą składały się z 17 wagonów plus lokomotywy, i według Talgo będą jedynymi zestawami ICE, które umożliwiają wejście na peron na całej długości pociągu. Wagony są również kompatybilne z lokomotywami innych producentów, co potencjalnie umożliwia ich użytkowanie na niezelektryfikowanych trasach. Źródło: Materiał prasowy


Komentarze