PESA robi wszystko aby Darty jak najszybciej wracały do eksploatacji


PKP Intercity ze względu na brak wystarczającej liczny sprawnych pojazdów ED161 „Dart” niemal codziennie uruchamia zastępcze składy wagonowe. Producent przekonuje, że serwis robi wszystko, aby pojazdy jak najszybciej mogły wozić pasażerów.Maciej Grześkowiak Dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji poinformował „Kolejowy Portal”, że dzisiaj w ruchu jest 11 pojazdów ED161. Przyznał, że w ostatnich dniach przyczynami wyłączeń były przede wszystkim dwa wypadki z udziałem samochodów i pieszych, a także dwa przypadki uszkodzenia pantografów. Pojazdy ED161 obywają także planowe przeglądy.Jak dodał przedstawiciel producenta, w przypadku przeglądów wyższych poziomów i naprawy po zderzeniu z samochodem wyłączenia będą nieco dłuższe. Przypomnijmy, że jednostka ED161-016 jest wyłączona z eksploatacji od 30 stycznia 2020 r. kiedy doszło do tragicznego wypadku na przejeździe kolejowym kat. C w miejscowości Nowa Schodnia. Samochód ciężarowy wjechał pod pociąg IC „Panorama” relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. obecnie 10 z 20 pojazdów ED161 „Dart” jest wyłączonych z eksploatacji. Przewoźnik codziennie uruchamia wiele składów wagonowych, zamiast elektrycznych zespołów trakcyjnych. Od kilku dni, niemal codziennie na stronie PKP Intercity możemy zaobserwować listę zastępczych składów wagonowych za wybrane pociągi IC.

Co dolega pojazdom wyprodukowanym przez bydgoską Pesę? Kilka jednostek jest na wymaganych przeglądach, kolejne mają awarię, inne czekają na naprawę po kolizji z samochodem.

Tylko dziś, 19 lipca 2023 r. niżej wymienione pociągi IC zostaną uruchomione zastępczymi składami wagonowymi:

  • IC 1620/1 „Asnyk” relacji  Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny
  • IC nr 6224/5 „Fredro” relacji  Wrocław Główny – Lublin Główny
  • IC nr 2622/3 ,,Baczyński” relacji Lublin Główny – Wrocław Główny
  • IC nr 6520/1 ,,Słowacki” relacji Wrocław Główny – Ełk
  • IC nr 6220/1 ,,Konopnicka” relacji Wrocław Główny – Lublin Główny
  • IC nr 2100/1 ,,Czartoryski” relacji Lublin Główny – Łódź Fabryczna

Najczęściej są to składy wagonowe w zestawieniu dwa wagony klasy 1 oraz sześć wagonów klasy 2 w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach.

Poprosiliśmy zarówno PKP Intercity i Pesę Bydgoszcz o stanowisko ws. problemów z jednostkami ED161. Czekamy na odpowiedzi. (Kolejowy Portal)

 

Komentarze