PKP Cargo International testowała lokomotywę Siemens Vectron Dual Mode


PKP Cargo International - spółka z Grupy PKP Cargo - testowała lokomotywę Siemens Vectron Dual Mode. – Eksploatacja próbna ma pokazać jej możliwości do potencjalnego przyszłego transportu i naszych potrzeb – poinformowała spółka. Vectron w wariancie G06, jest przygotowany do pracy pod napięciem 15kV (takie obowiązuje na niemieckiej sieci kolejowej), posiada też silnik spalinowy o mocy 2400 kW. Do pracy z napędem elektrycznym i spalinowym jest na razie dopuszczona do eksploatacji w Niemczech. W Czechach lokomotywa jeździła wyłącznie na silniku dieslowskim. – Lokomotywa wymagała przeszkolenia kilku maszynistów PKP Cargo International w ośrodku VUZ Velim. Tam uzyskali certyfikację i uprawnienia do prowadzenia pojazdu. Nasza spółka maksymalnie wykorzystała jej potencjał na liniach niezelektryfikowanych i na własnych bocznicach – podał przewoźnik. – PKP Cargo International postrzega elastyczność tej lokomotywy jako ogromną korzyść, biorąc pod uwagę wymagania klientów i samą infrastrukturę, często niezelektryfikowaną. Mamy możliwość wykorzystania jej do dojazdów do stacji docelowych, które nie są zelektryfikowane, w ramach tak zwanej „ostatniej mili”. Modernizując nasz tabor staramy się oferować naszym klientom coraz bardziej kompleksowe usługi w zakresie przewozów kolejowych i intermodalnych – powiedział Dariusz Seliga, prezes zarządu PKP Cargo. Siemens Mobility pracuje obecnie nad możliwością wprowadzenia wariantu lokomotywy Vectron Dual Mode G15, która oprócz trakcji spalinowej i układu trakcyjnego na napięcie 15 kV będzie wyposażona a urządzenia elektryczne do pracy w systemie napięcia 25 kV/50Hz, który działa w Czechach i na Słowacji. (Rynek Kolejowy)

Komentarze