PKP Intercity kupi kolejne elektrowozy

EU160 Griffin

PKP Intercity realizuje ambitny plan taborowy, w ramach którego zakontraktuje dostawy warte łącznie 24 mld zł. Jeszcze w 2023 roku ma zostać ogłoszony przetarg na zakup kolejnych elektrowozów. PKP Intercity niecały miesiąc temu rozszerzyło umowę z Newagiem i domówiło 5 dodatkowych lokomotyw wielosystemowych, które rozpędzą się do 200 km/h. Łącznie Newag w najbliższym czasie powinien rozpocząć dostawy 15 elektrowozów, które docelowo będą posiadały homologację na: Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację i Węgry. To nie koniec planów zakupowych z myślą o wielosystemowych elektrowozach. PKP Intercity w tym momencie prowadzi postępowanie przetargowe, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa lokomotyw obsługujących systemy zasilania 3 kV, 15 kV, 25 kV. Łącznie przetarg obejmuje zakup 63 lokomotyw wraz z opcją na domówienie 32 jednostek. Otwarcie ofert powinno nastąpić w połowie sierpnia br. Pojazdy wielosystemowe są kupowane z myślą o obsłudze połączeń międzynarodowych. Natomiast z myślą o połączeniach krajowych, w marcu br. PKP Intercity podpisało umowę z Newagiem na dostawę 20 lokomotyw jednosystemowych na 160 km/h. PKP Intercity idzie za ciosem i w niedługim czasie ma ogłosić przetarg na zakup kolejnych lokomotyw elektrycznych. Jak poinformował Wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz, przetarg na te zamówienie powinien pojawić się w nadchodzących miesiącach.Wiceprezes wskazał, że przetarg będzie dotyczyć zakupu nawet kilkudziesięciu lokomotyw, lecz na ten moment nie chce zdradzać dokładnej liczby. Będą to pojazdy, które rozpędzą się do 160 km/h, obsługujące wyłącznie system zasilania 3 kV. (NaKolei)

Komentarze