PKP Intercity: rekordowa pierwsza połowa 2023 roku


Od stycznia do czerwca 2023 r. spółka PKP Intercity przewiozła blisko 31 mln pasażerów. To rekordowy wzrost o ponad 5 mln podróżnych w stosunku do roku poprzedniego. Oznacza to, że z usług PKP Intercity w samym tylko pierwszym półroczu skorzystało niemal tyle pasażerów, co przez cały 2015 rok. Jednocześnie w 2022 roku spółka odnotowała zysk netto sięgający 52,5 mln zł, czyli o blisko 10 mln zł więcej niż rok wcześniej. Z danych wynika, że nie słabnie trend rekordów frekwencyjnych w PKP Intercity. Narodowy przewoźnik po raz kolejny chwali się najwyższym wynikiem przewozowym w historii spółki. W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku do pociągów PKP Intercity wsiadło blisko 31 mln pasażerów. W analogicznym okresie ubiegłego roku liczba ta wyniosła 25,6 mln, natomiast w 2019 roku. 22,8 mln. Tegoroczny wynik stanowi prawie 20-proc. wzrost w stosunku do pierwszej połowy 2022 roku.W 2023 roku w każdym miesiącu do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. W maju składami narodowego przewoźnika podróżowało blisko 5,9 mln osób, natomiast w czerwcu aż 6,05 mln. To wzrost o kolejno 640 i 700 tys. osób, względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 czerwca - do pociągów narodowego przewoźnika wsiadło wówczas 250 tys. pasażerów.Spółka PKP Intercity od 2016 roku notuje zyski. Wyjątkiem był rok wybuchu pandemii Covid-19, w którym z powodu obostrzeń i ograniczeń ruch na kolei zamarł. To przełożyło się na stratę. Jednak nawet po jej odliczeniu, łącznie wypracowany zysk spółki od 2016 r. przekracza 570 mln zł netto. Pokazuje to solidną i stabilną pozycję narodowego przewoźnika i dobre perspektywy rozwojowe. PKP Intercity jest dziś przykładem, że dla polskiej kolei nie ma szklanych sufitów. Prawie 31 mln pasażerów w sześć miesięcy oraz zysk netto przekraczający 52 mln przy wysokich nakładach na inwestycje, to wyjątkowo dobry wynik i dowód na to, że nasza strategia jest skuteczna. Przeżywamy dziś modę na kolej i korzystamy z tej szansy. Nasze inwestycje w tabor, infrastrukturę postojową czy rozwiązania technologiczne już dziś przekładają się na rekordowe wyniki przewozowe. Na tym z pewnością nie poprzestaniemy i będziemy przełamywać kolejne bariery - zapowiedział Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity. (Polskie Radio 24)

Miliardowe inwestycje PKP Intercity

W ramach strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku narodowy przewoźnik zainwestuje 27 mld zł w nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki standard podróży. Normą staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów. Pociągi PKP Intercity znacząco więc przyspieszą, ponieważ obecnie większość z nich kursuje z prędkością 120-160 km/h. Wyższy komfort i funkcjonalność zapewni nowy design przestrzeni wewnątrz pociągów, nad którego założeniami trwają obecnie prace. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, np. osób z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Potężne inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. (PKP IC)

Komentarze