PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawa składów piętrowych typu push-pull


PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawa 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych. Na sfinansowanie zamówienia PKP Intercity zamierzało przeznaczyć 5 412 569 736,00 zł brutto. Jedyną ofertę w kwocie 7 824 714 650,47 zł brutto złożyło konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Newag.Wartość oferty przekroczyła zaplanowany budżet o 44,57%, tj. o kwotę brutto 2 412 144 914,47 zł.Postępowanie na dostawę 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych PKP Intercity ogłosiło 13 lipca 2021 r. Przewoźnik postawił przed wykonawcami szereg wymagać dotyczących zarówno lokomotyw jaki wagonów. W połowie sierpnia 2021 r. spółka poinformowała o wpłynięciu dziewięć wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym. W ramach dialogu uczestnicy poproszeni zostali o wypełnienie „Ankiety uczestnika dialogu technicznego […]”, opracowanej przez przewoźnika. Wtedy też przewoźnik poinformował o maksymalnej liczbie wagonów jakie może liczyć skład podając, że zakładana maksymalna konfiguracja to 10 wagonów środkowych oraz 1 wagon sterowniczy. 1 października 2021 r. PKP Intercity poinformowało, że siedem podmiotów złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, w tym konsorcjum Pesa Bydgoszcz i Newag.Pociągi obsługiwane składami push-pull mają kursować z Warszawy w kierunku: Gdyni, Olsztyna, Białegostoku, Terespola, Lublina, Radomia, Kielc, Krakowa, Łodzi, Torunia i Bydgoszczy, a w okresie zwiększonego popytu na przewozy turystyczne w relacjach z/do Republiki Czeskiej. Źródło: Kolejowy portal

Komentarze