PKP Intercity wzmocni park taborowy kolejnymi wagonami COMBO


PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg na modernizację 50 wagonów typu 112A do standardu wagonów COMBO. Po zrealizowaniu kontraktu wagony będą w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami, rodziców podróżujących z dziećmi czy rowerzystów. W swojej flocie narodowy przewoźnik posiada już 60 podobnych pojazdów, które uzyskały prestiżowy certyfikat „Transport bez barier”.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją 50 wagonów typu 112A do podwyższonego standardu wagonów COMBO. Odbiór wszystkich pojazdów nastąpi nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Ponadto wyłoniony wykonawca przeprowadzi, w późniejszym terminie, przeglądy techniczne wagonów na trzecim poziomie utrzymania. Ogłoszony przetarg to kolejna część konsekwentnie realizowanej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Jej efekty już dziś widać na polskich torach, po których jeździ coraz więcej nowych i zmodernizowanych pojazdów w barwach PKP Intercity - mówi Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity.Wielofunkcyjne wagony COMBO zostaną także przystosowane do potrzeb rodzin z małymi dziećmi. Pojazdy będą posiadały dwa wydzielone przedziały dla opiekunów z dzieckiem, przyjazne dla najmłodszych - ściany i wykładzinę podłogową ozdobi grafika atrakcyjna dla dzieci. Siedziska foteli połączą się ze sobą, dzięki czemu utworzą jedną płaszczyznę, która może być użyteczna np. podczas drzemki malucha. Po podniesieniu siedziska foteli podłoga przedziału może zamienić się w plac zabaw. W przedziałach znajdą się gniazdka elektryczne i gniazdka USB, a toaleta wyposażona zostanie w przewijak dla dzieci. W pojeździe znajdzie się też część bezprzedziałowa. W jednym z przedsionków znajdować się będą miejsca przystosowane do przewozu rowerów i przestrzeń, w której staną maszyny vendingowe. Komfortową podróż po Polsce zapewni klimatyzacja, bezprzewodowy dostęp do Internetu, drzwi odskokowo – przesuwne oraz system informacji pasażerskiej. Zmodernizowane pojazdy będą jeździć w składach pociągów z prędkością do 160 km/h.
Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze