Rozbudowa stacji Małaszewicze ukończona


Zakończyła się rozbudowa stacji Małaszewicze, położonej między Białą Podlaską a Terespolem. Na stacji dodano trzy kolejne tory, które zwiększyły przepustowości stacji, co umożliwia teraz przewóz większych ilości towarów. Inwestycja miała pozytywny wpływ na konkurencyjność kolei w międzynarodowym transporcie towarowym na ważnej trasie wschód-zachód.Rozbudowa stacji Małaszewicze to element szerszego zadania, które pochłonęło aż 123 mln zł i którego celem jest zarówno zaprojektowanie, jak i rozbudowa torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze, położonych na linii Warszawa – Terespol. Dzięki tej inwestycji znacznie poprawiła się dostępność i przepustowość stacji, a także wzmocniona została konkurencyjność kolei w transporcie ładunków.W ramach projektu również stacja Biała Podlaska zostanie rozbudowana o dziesięć torów. Razem zostanie wybudowanych kilkanaście kilometrów nowych torów, a po modernizacji, stacja w Białej Podlaskiej będzie w stanie obsługiwać większą liczbę pociągów towarowych o długości 750 metrów. W zakres prac wchodzi również budowa sieci trakcyjnej, rozjazdów oraz instalacji do sterowania ruchem kolejowym. Ponadto, przewidziane jest odwodnienie, co jest kluczowe dla utrzymania torów w dobrym stanie. Finansowanie prac pochodzi ze środków publicznych, przeznaczonych na wzmocnienie finansowe Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach wsparcia Krajowego Programu Kolejowego. Prace planowane są do ukończenia w 2024 roku.W ramach inwestycji przewidziana jest także konstrukcja przejścia podziemnego pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia, co znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa. Dla pasażerów, którzy mają trudności z poruszaniem się, zostaną udostępnione pochylnie. Wewnątrz tunelu zamontowane zostanie energooszczędne oświetlenie LED, zapewniające jasne i efektywne oświetlenie. Wejście do tunelu będzie dostępne od strony ulicy Sidorskiej i Akademii Bialskiej. Obecnie prace koncentrują się na budowie odwodnienia drogi, łączącej ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia. Cały projekt realizowany jest przez firmę Trakcja S.A., a planowany czas wykonania prac to lata 2022-2024.Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska stanowi ważny element projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, który został sfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego przedsięwzięcia wynosi 754,9 mln złotych.Źródło: Obserwator logistyczny

Komentarze