Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii


Metro w Sofii podpisało umowę z konsorcjum firm Siemens i Newag na dostawy ośmiu nowych składów. Zasilą one III linię, które od początku są obsługiwane przez pociągi Inspiro. Wejście umowy w życie jest warunkowane zabezpieczeniem środków unijnych. Niedawno Sofia podpisała umowę ze Škodą na dostawy ośmiu składów dla wzmocnienia linii M1 i M2, a teraz przyszła pora na kolejne osiem składów – dla wzmocnienia obsługi linii M3 otwartej w 2020 r. Dostarczy je konsorcjum Simetro, złożone z Siemensa i Newagu, które zaproponowało pojazdy bazujące na platformie Inspiro. Na realizację umowy przewidziano trzy lata, a jej koszt to 134,6 mln lewów (ok. 305 mln zł). Miasto stara się o dofinansowanie unijne. Umowa wejdzie w życie w momencie zabezpieczenia przez Sofię finansowania i poinformowanie o tym wykonawcy, co powinno nastąpić w ciągu trzech miesięcy od zawarcia umowy. – Rozwój metra jest dla mnie jednym z najważniejszych priorytetów. Cieszę się, że udało nam się zapewnić perspektywiczny rozwój metra, bo ono zmieniło i zmienia Sofię i dzielnice, przez które przebiega. Obecnie budujemy odcinek trzeciej linii od dzielnicy Hadżi Dimityr do dzielnicy Lewski. Mam nadzieję, że potem rozpoczniemy również budowę metra przez Słatinę do bulwaru Czarigradsko Szose. Tym samym do 2026 r. trzecia linia będzie miała 21 stacji metra, a do jej obsługi potrzebne będą nowe pociągi. Szacunki pokazują że do obsługi trzeciej linii metra potrzeba 38 pociągów. W tej chwili porusza się po nim 30 – mówi Jordanka Fandykowa, burmistrz Sofii. Udział prac przypadających na polską firmę szacowany jest na ok. 49,6 mln lewów (ok. 112,3 mln zł). Zadaniem Newagu jest projektowanie, montaż pojazdów w zakładzie spółki, dostawa do Sofii oraz serwisowanie w okresie gwarancji wynoszącej trzy lata dla każdego pojazdu. Konsorcjum Siemens i Newag dostarczyło do obsługi III linii łącznie 30 składów Inspiro. Pociągi, złożone z trzech członów, mają 60 m długości i są zasilane za pomocą pantografu z szyny górnej. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze