Stadler dostarczy aż 120 jednostek akumulatorowych dla austriackich kolei. ÖBB planuje zastąpić nimi pociągi spalinowe. Pierwsze pociągi bateryjne Stadler pojawią się na trasie z doliny Dunaju do granicy czeskiej.Firma Stadler Rail zdobyła kolejne duże zamówienie w Austrii i jednocześnie największy dotychczasowy kontrakt na jednostki elektryczne zasilane baterią (BEMU). Austriackie koleje federalne (ÖBB) otrzymają aż 120 jednostek FLIRT Akku. Pociągi bateryjne Stadler zastąpią obecne pociągi spalinowe i jednostki jeżdżące na trasach bez elektryfikacji. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler i ÖBB ogłosiły podpisanie ramowej umowy w oświadczeniu prasowym. ÖBB planuje złożyć pierwsze zamówienie jesienią tego roku, dotyczące szesnastu jednostek.Jak informuje portal Zdopravy, nowe jednostki będą obsługiwać głównie wschodnią część kraju, a zasięg jednostki na jednym ładowaniu wyniesie około 100 kilometrów. FLIRT Akku utrzymuje światowy rekord w długości jazdy na baterii. Jednostki będą działać pod nazwą CityJet, którą przewoźnik już wykorzystuje dla innych jednostek w transporcie regionalnym. Wartość ramowej umowy wynosi 1,3 miliarda euro. Pierwsza jednostka ma wejść do użytku w 2028 roku na Kamptalbahn, czyli trasie łączącej Křemži (Krems) i Sigmundsherberg w Dolnej Austrii, kierującej się w stronę granicy czeskiej. Również Czechy rozważają zakup elektrycznych jednostek na baterie. Natomiast w Holandii, zamiast zakupu tego typu jednostek, zdecydowano się na elektryfikację tras.Zaledwie dwa tygodnie temu austriacki przewoźnik Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) zamówił kolejne dwupokładowe pociągi od szwajcarskiego producenta Stadler Rail. Konkretnie chodzi o 14 sześciowagonowych jednostek do transportu międzymiastowego oraz 21 czterowagonowych jednostek do połączeń regionalnych. Całkowita wartość zamówienia ÖBB wynosi około 600 milionów euro, a nowe pociągi od Stadler będą miały około 480 miejsc siedzących, czyli o jedną piątą więcej niż obecne jednopokładowe Railjety. Jednostki przeznaczone do dalekobieżnego transportu będą mogły osiągać prędkość nawet do 200 km/h i nosić nazwę handlową Railjet. Jak informuje portal Zdopravy, ÖBB twierdzi, że będą to pierwsze dwupokładowe Railjety we flocie. Obecnie przewoźnik posiada jednopokładowe zestawy typu push-pull, produkowane przez Siemensa. Źródło: Obserwator Logistyczny
Stadler dostarczy aż 120 jednostek akumulatorowych dla austriackich kolei. ÖBB planuje zastąpić nimi pociągi spalinowe. Pierwsze pociągi bateryjne Stadler pojawią się na trasie z doliny Dunaju do granicy czeskiej.Firma Stadler Rail zdobyła kolejne duże zamówienie w Austrii i jednocześnie największy dotychczasowy kontrakt na jednostki elektryczne zasilane baterią (BEMU). Austriackie koleje federalne (ÖBB) otrzymają aż 120 jednostek FLIRT Akku. Pociągi bateryjne Stadler zastąpią obecne pociągi spalinowe i jednostki jeżdżące na trasach bez elektryfikacji. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler i ÖBB ogłosiły podpisanie ramowej umowy w oświadczeniu prasowym. ÖBB planuje złożyć pierwsze zamówienie jesienią tego roku, dotyczące szesnastu jednostek.Jak informuje portal Zdopravy, nowe jednostki będą obsługiwać głównie wschodnią część kraju, a zasięg jednostki na jednym ładowaniu wyniesie około 100 kilometrów. FLIRT Akku utrzymuje światowy rekord w długości jazdy na baterii. Jednostki będą działać pod nazwą CityJet, którą przewoźnik już wykorzystuje dla innych jednostek w transporcie regionalnym. Wartość ramowej umowy wynosi 1,3 miliarda euro. Pierwsza jednostka ma wejść do użytku w 2028 roku na Kamptalbahn, czyli trasie łączącej Křemži (Krems) i Sigmundsherberg w Dolnej Austrii, kierującej się w stronę granicy czeskiej. Również Czechy rozważają zakup elektrycznych jednostek na baterie. Natomiast w Holandii, zamiast zakupu tego typu jednostek, zdecydowano się na elektryfikację tras.Zaledwie dwa tygodnie temu austriacki przewoźnik Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) zamówił kolejne dwupokładowe pociągi od szwajcarskiego producenta Stadler Rail. Konkretnie chodzi o 14 sześciowagonowych jednostek do transportu międzymiastowego oraz 21 czterowagonowych jednostek do połączeń regionalnych. Całkowita wartość zamówienia ÖBB wynosi około 600 milionów euro, a nowe pociągi od Stadler będą miały około 480 miejsc siedzących, czyli o jedną piątą więcej niż obecne jednopokładowe Railjety. Jednostki przeznaczone do dalekobieżnego transportu będą mogły osiągać prędkość nawet do 200 km/h i nosić nazwę handlową Railjet. Jak informuje portal Zdopravy, ÖBB twierdzi, że będą to pierwsze dwupokładowe Railjety we flocie. Obecnie przewoźnik posiada jednopokładowe zestawy typu push-pull, produkowane przez Siemensa. Źródło: Obserwator Logistyczny
Komentarze
Prześlij komentarz