Stadler dostarczy aż 120 jednostek akumulatorowych dla austriackich kolei


Stadler dostarczy aż 120 jednostek akumulatorowych dla austriackich kolei. ÖBB planuje zastąpić nimi pociągi spalinowe. Pierwsze pociągi bateryjne Stadler pojawią się na trasie z doliny Dunaju do granicy czeskiej.Firma Stadler Rail zdobyła kolejne duże zamówienie w Austrii i jednocześnie największy dotychczasowy kontrakt na jednostki elektryczne zasilane baterią (BEMU). Austriackie koleje federalne (ÖBB) otrzymają aż 120 jednostek FLIRT Akku. Pociągi bateryjne Stadler zastąpią obecne pociągi spalinowe i jednostki jeżdżące na trasach bez elektryfikacji. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler i ÖBB ogłosiły podpisanie ramowej umowy w oświadczeniu prasowym. ÖBB planuje złożyć pierwsze zamówienie jesienią tego roku, dotyczące szesnastu jednostek.Jak informuje portal Zdopravy, nowe jednostki będą obsługiwać głównie wschodnią część kraju, a zasięg jednostki na jednym ładowaniu wyniesie około 100 kilometrów. FLIRT Akku utrzymuje światowy rekord w długości jazdy na baterii. Jednostki będą działać pod nazwą CityJet, którą przewoźnik już wykorzystuje dla innych jednostek w transporcie regionalnym. Wartość ramowej umowy wynosi 1,3 miliarda euro. Pierwsza jednostka ma wejść do użytku w 2028 roku na Kamptalbahn, czyli trasie łączącej Křemži (Krems) i Sigmundsherberg w Dolnej Austrii, kierującej się w stronę granicy czeskiej. Również Czechy rozważają zakup elektrycznych jednostek na baterie. Natomiast w Holandii, zamiast zakupu tego typu jednostek, zdecydowano się na elektryfikację tras.Zaledwie dwa tygodnie temu austriacki przewoźnik Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) zamówił kolejne dwupokładowe pociągi od szwajcarskiego producenta Stadler Rail. Konkretnie chodzi o 14 sześciowagonowych jednostek do transportu międzymiastowego oraz 21 czterowagonowych jednostek do połączeń regionalnych. Całkowita wartość zamówienia ÖBB wynosi około 600 milionów euro, a nowe pociągi od Stadler będą miały około 480 miejsc siedzących, czyli o jedną piątą więcej niż obecne jednopokładowe Railjety. Jednostki przeznaczone do dalekobieżnego transportu będą mogły osiągać prędkość nawet do 200 km/h i nosić nazwę handlową Railjet. Jak informuje portal Zdopravy, ÖBB twierdzi, że będą to pierwsze dwupokładowe Railjety we flocie. Obecnie przewoźnik posiada jednopokładowe zestawy typu push-pull, produkowane przez Siemensa. Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze