Stadler z zamówieniem na wodorowe pociągi wąskotorowe


Stadler otrzymał pierwsze zlecenie na wodorowe pociągi wąskotorowe, które będą eksploatowane na Sardynii i w Kalabrii. To debiut firmy jeśli chodzi o dostawę pociągów zasilanych wodorem na terenie Europy. Stadler Rail, jako pierwsza firma na świecie, uzyskała kontrakt na dostawę nowych wąskotorowych jednostek napędzanych wodorem. Firma dostarczy aż dziesięć jednostek dla włoskiego przewoźnika Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST), działającego na Sardynii, oraz piętnaście dla Ferrovie della Calabria (FdC), która obsługuje wąskotorowe linie kolejowe w Kalabrii, na południu Włoch. Jak informuje portal Zdopravy, Stadler Rail potwierdził nowe zamówienie na wodorowe pociągi wąskotorowe w komunikacie prasowym. Po podpisaniu kontraktu na dostawę jednostek FLIRT H2 dla USA, firma otrzymała kolejne dwie umowy na pociągi wodorowe, tym razem od europejskiego klienta. Pociągi będą kursować po torach o szerokości 950 mm, a zakup zostanie sfinansowany z Narodowego Planu Odbudowy.Firma Stadler będzie rozwijać i produkować jednostki w swoim zakładzie w siedzibie firmy w szwajcarskim Bussnangu, który od dawna specjalizuje się w mniejszych zleceniach. Będą to dwuwagonowe jednostki z aluminium, z ogniwami paliwowymi oraz zbiornikami na wodór umieszczonymi między wagonami. Każda jednostka będzie miała długość około 50 metrów, oferując 89 miejsc siedzących i 66 miejsc do stania. Pociągi będą bezbarierowe, umożliwiając przewóz rowerów, wózków dziecięcych oraz wózków inwalidzkich.Szwajcarski producent rozwija się również na rynku północnoamerykańskim. Stadler podpisał umowę z Uniwersytetem Utah (USU) i inżynieryjnym ośrodkiem badawczym ASPIRE na stworzenie i przetestowanie akumulatorowego pociągu silnikowego. Firma opracuje amerykański pociąg akumulatorowy w oparciu o europejską maszynę Flirt Akku. Szwajcarski producent sprzedał w Europie już ponad sto dziesięć takich maszyn. Dyrektor generalny Stadler US, Martin Ritter stwierdził, że system transportu kolejowego w Ameryce Północnej ma niewiele zelektryfikowanych tras lub nie ma ich wcale, a więc pociąg akumulatorowy jest dobrą bezemisyjną alternatywą dla pojazdów napędzanych olejem napędowym. Po Flirtach napędzanych wodorem dla Kalifornii, Stadler może teraz dostarczyć USA pojazdy zasilane bateryjnie.
Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze