W polskich zakładach będą produkowane nadwozia do uniwersalnych lokomotyw


Niemiecka firma zajmująca się wynajmem i długoterminowym leasingiem lokomotyw Railpool zamówiła 50 uniwersalnych lokomotyw typu Traxx. Dostawcą będzie francuski Alstom, a wszystkie nadwozia będą produkowane w polskich zakładach spółki we Wrocławiu.Niemiecka firma zajmująca się wynajmem i długoterminowym leasingiem lokomotyw na rynku europejskim Railpool zamówiła u francuskiego producenta sprzętu kolejowego Alstom 50 lokomotyw typu Traxx. Szacunkowa wartość całego kontraktu przekracza 260 milionów euro.- To będą lokomotywy typu Traxx Uniwersal multi-system. Zostaną zaoferowane klientom we Francji, a także wzdłuż najważniejszych europejskich korytarzy transportu kolejowego - powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor generalny Railpool Torsten Lehnert. Ten typ lokomotyw elektrycznych został zaprojektowany na potrzeby europejskich klientów przez Bombardier Transport (kanadyjskiego producenta sprzętu przejętego przez Alstom w styczniu 2021 roku). Lokomotywy mogą się poruszać z maksymalną prędkością do 160 kilometrów na godzinę i będą wykorzystywane do transportu pasażerskiego oraz towarowego.Projektowanie i założenia techniczne dla tego zamówienia zostaną opracowane w zakładzie w Mannheim w Niemczech, a ostateczny montaż będzie się odbywał w Kassel. W zakładach grupy Alstom we Wrocławiu powstaną wszystkie nadwozia, w niemieckim Siegen będą produkowane wózki, podwozia i systemy mocowania kół. Pieczę nad kontraktem sprawować ma biuro inżynierskie spółki w Zurychu.Zaplanowano, że pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do odbiorcy w ciągu kilku miesięcy. Alstom w lipcu podpisał kontrakt z niemiecką firmą Akiem na dostawę 100 lokomotyw Traxx o wartości 500 milionów euro. Źródło: wnp.pl

Komentarze