Wzrost ruchu kontenerowego między Europą a Chinami


Spółka joint venture kolei Kazachstanu, Rosji i Białorusi, ULTC ERA JSC, przewiozła 350 tys. TEU w pierwszej połowie 2023 roku. To o 14% więcej niż w ubiegłym roku.W pierwszych 6 miesiącach 2023 r. ULTC ERA zorganizowała przewozy na trasach Chiny-Europa-Chiny przebiegających przez Kazachstan, Rosję i Białoruś w wysokości 350 tys. TEU, czyli o 14% więcej niż rok wcześniej. W tym przepływie udziały eksportu i importu między Chinami a Rosją wraz z Białorusią są mniej więcej równe i wynoszą po 30%, podczas gdy wzrost importu do Rosji i Białorusi wyniósł 180%. A. Grom, dyrektor generalny ULTC ERA, powiedział o tym w wywiadzie dla The Beijing News. Zauważył, że firma osiągnęła znaczny wzrost w ostatnich latach dzięki inicjatywie One Belt, One Road. Nawiasem mówiąc, w tym roku przypada 10. rocznica tej inicjatywy. Najbardziej poszukiwanymi ładunkami pozostają: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, papier i tektura oraz samochody. Usługi eksportowo-importowe stanowią 2/3 ruchu ERA OTLC, a kolejna 1/3 - usługi tranzytowe Chiny-Europa-Chiny. Do tej pory 9 na 10 kontenerów na trasie kolejowej Chiny-Europa-Chiny jest transportowanych przez ULTC ERA. Udział firmy w rynku transportu kontenerowego w Kazachstanie przekracza 50%. "W tych latach logistyka euroazjatycka rozwijała się w szybszym tempie. Zademonstrowano nowe wolumeny transportu i zaangażowano dużą liczbę krajów i firm. Pojawiły się nowe korytarze i trasy, a także nowe miejsca pracy. Wszystko to przyniosło wiele korzyści regionom, przez które przebiegał Nowy Jedwabny Szlak" - mówi Alexey Grom. Według niego, w 2015 r. istniało tylko 15 zintegrowanych tras w przestrzeni euroazjatyckiej, w które firma była zaangażowana. Obecnie istnieje prawie 700 takich tras.ULTC ERA szacuje, że w zeszłym roku w ruchu Chiny-Europa-Chiny przewieziono towary o wartości prawie 30 miliardów dolarów, co stanowi około 4 procent całkowitej wartości handlu między Chinami a krajami UE. Pięć krajów odpowiadało za większość ruchu: Polska, Niemcy, Belgia, Holandia i Węgry. W Chinach przesyłki były wysyłane głównie do prowincji Shaanxi, Chongqing, Syczuan, Henan i Zhejiang. Firma stara się wprowadzać nowoczesne zasady cyfryzacji do swojej pracy. Na przykład pierwsze pilotażowe transporty z plombami elektronicznymi zostały przeprowadzone w ramach usługi ULTC ERA i partnerów. "Sugerujemy, aby wszyscy międzynarodowi partnerzy uczynili dalszą cyfryzację procesu transportu, taką jak wprowadzenie cyfrowego listu przewozowego i cyfrowego pakietu dokumentacji towarzyszącej, kluczowym wspólnym zadaniem na 2023 r." - mówi szef firmy. Firma planuje przewieźć 700 000 TEU do końca 2023 roku. Jednocześnie celem jest osiągnięcie miliona kontenerów na głównej trasie w ciągu kilku lat. Źródło: Koleje Kazachstańskie / Kurier Kolejowy
 

Komentarze