Bydgoszcz wymienia tabor tramwajowy


Miasto Bydgoszcz pozyskało unijne fundusze pozwoli wymienić cały tabor tramwajowy na nowy. Pojazdy powstają w fabryce PESA Bydgoszcz.Pierwszy pojazd przyjedzie na ogromnej lawecie do zajezdni MZK przy ul. Toruńskiej jeszcze dziś w nocy (22/23 sierpnia). Nowy Swing różni się od poprzednich pojazdów tego typu, dlatego na początku posłuży przede wszystkim do szkoleń obecnych i przyszłych motorniczych. Wszystkie Swingi to wagony niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe. W tym roku zgodnie z kontraktem PESA dostarczyć ma 10 nowych "niskopodłogowców". Pozostałe 30 pojazdów sukcesywnie dotrze na zajezdnie w kolejnych miesiącach. Cały kontrakt sfinalizowany zostanie w 2025 roku. Dzięki temu Bydgoszcz wymieni cały tabor na nowy, a 30-letnie „Kosntale” zastąpi nowoczesnymi tramwajami. Do 2010 roku Bydgoszcz posiadała tylko dwa nowoczesne tramwaje. Reszta floty składała się z wysłużonych „Konstali”. W latach 1990-2010 nie powstały też żadne nowe trasy tramwajowe. W ciągu ostatniej dekady udało się nadrobić te zaległości. Zakupiono w ostatnich latach 33 nowe tramwaje. Zbudowano nowe linie tramwajowe do dworca kolejowego, Fordonu oraz wzdłuż ul. Kujawskiej. Zmodernizowano torowiska m.in. na Kapuściskach oraz Bielawach. Miasto kontynuuje budowę przystanków wiedeńskich.Miasto intensywnie przygotowuje się do dalszego wzmacniania tego środka transportu. Obecnie dobiega końca budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz torowiska na ul. Perłowej i ul. Toruńskiej. Trwa przetarg na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej. Projektowana jest nowa linię tramwajowa m.in. na Szwederowie. Miasto dostosuje również najważniejszy tramwajowy węzeł rondo Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Źródło: TransInfo 

 

Komentarze