California High-Speed Rail Authority zbliża się do zakupu pierwszych składów pociągów


Kalifornijska Kolej Dużych Prędkości (California High Speed Railway) otrzymała w ubiegłym roku federalne dofinansowanie na modernizację infrastruktury kolejowej w wysokości 25 mln dolarów. To jeden z ośmiu projektów, który został wybrany przez Wydział Transportu. Natomiast w ubiegłym tygodniu władze Kalifornijskiej kolej dużych prędkości opublikowała zapytanie ofertowe na pierwszy zelektryfikowany składy pociągów dużych prędkości osiągający prędkości 320 km na godzinę. Zatwierdzona została pierwsza część dwuetapowego procesu przetargowego. Zgodnie z komunikatem prasowym władze CHSR przewidują otrzymanie oświadczeń o kwalifikacjach (SOQ) od potencjalnych producentów zespołów trakcyjnych w listopadzie. Następnie organ oceni SOQ i stworzy krótką listę wykwalifikowanych zespołów zdolnych do dostarczenia szybkich zespołów trakcyjnych, a w pierwszym kwartale 2024 r. opublikuje zapytanie ofertowe do wykwalifikowanych zespołów. Proces zamawiania zespołów trakcyjnych umożliwi władzom - zakup sześciu zespołów trakcyjnych zdolnych do jazdy z prędkością 220 km i przetestowanych do 242 km; - otrzymanie dwóch prototypów w 2028 r. w celu wsparcia testów statycznych/dynamicznych i jazdy próbnej; oraz - otrzymanie dodatkowych czterech zespołów trakcyjnych do końca 2030 r. Jak czytamy w komunikacie prasowy, władze rozpoczęły prace mające na celu wydłużenie przyszłej zelektryfikowanej kolei dużych prędkości miasta z Merced do Bakersfield. W kalifornijskiej dolinie znajduje się ponad 30 placów budowy prowadzonych w ramach programu rozbudowy szybkiej kolei z San Francisco do Los Angeles. (Rail News)

Komentarze