Caltrain i Stadler Rail zacieśniają współpracę


Caltrain i Stadler Rail ogłosiły zawarcie umowy, na mocy której Stadler dostarczy Caltrain cztery dodatkowe dwupoziomowe elektryczne zespoły trakcyjne (EMU) i jeden dwupoziomowy pojazd akumulatorowy. Zamówienie jest opcją z poprzedniego kontraktu Caltrain z firmą Stadler. Pojazd zasilany bateryjnie (BEMU) będzie pierwszym tego typu w Stanach Zjednoczonych i pozwoli Caltrain na świadczenie usług bezemisyjnych na tej części korytarza, która nie została jeszcze zelektryfikowana. Pociąg BEMU, który zostanie zakupiony w ramach opcji kontraktowej z firmą Stadler, to pociąg EMU z dodatkową pojemnością magazynowania energii. BEMU będzie ładować się, gdy pociąg będzie zasilany z sieci trakcyjnej w zelektryfikowanych obszarach usług, a następnie wykorzysta ładunek akumulatora do jazdy "poza przewodem" na niezelektryfikowanych obszarach torów. "Przejście z paliw kopalnych na energię elektryczną ma kluczowe znaczenie dla Kalifornii, aby osiągnąć cele w zakresie transportu i zmian klimatycznych" - powiedział sekretarz transportu Kalifornii Toks Omishakin. "Ten demonstracyjny pociąg będzie kontynuacją innowacyjnego przywództwa Kalifornii w zakresie czystej energii". "Cieszymy się, że jako pierwsi w kraju będziemy pilotować tę hybrydową usługę elektryczną i akumulatorową, aby rozszerzyć naszą zeroemisyjną usługę poza nasze zelektryfikowane obszary usług" - powiedział Jeff Gee, przewodniczący zarządu Caltrain. "Pozwoli to nie tylko na bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska operacje, ale także na szybsze i bardziej niezawodne czasy podróży dla pasażerów".
Zarząd Caltrain zatwierdził również wykonanie opcji w ramach kontraktu z firmą Stadler na cztery elektryczne zespoły trakcyjne (EMU), które zastąpią starzejące się pociągi spalinowe i wagony kolejowe.  
Źródło: railtechnologymagazine.com

Komentarze