Firma Cando Rail & Terminals zaprezentowała swój projekt lokomotywy zasilanej bateriami


Projekt ma na celu doposażenie konwencjonalnej lokomotywy w najnowocześniejszy układ napędowy z akumulatorem litowo-jonowym, aby zrewolucjonizować operacje przełączania torów. Firma Cando Rail & Terminals zaprezentowała swój projekt mający na celu opracowanie zasilanej bateriami litowo-jonowymi (Li-Ion) lokomotywy manewrowej. Przedsięwzięcie to ma potencjał do przekształcenia operacji przełączania kolei, zapoczątkowując erę zrównoważonego rozwoju i wydajności. Poprzez doposażenie starszej lokomotywy w układ napędowy z akumulatorem litowo-jonowym, Cando zamierza zaoferować skalowalne rozwiązanie dostosowane do operacji w stoczni (IYO) i zadań przełączania w pętli zamkniętej. Rezultat? Bezemisyjna lokomotywa, która dorównuje możliwościami swoim dieslowskim odpowiednikom, jednocześnie znacznie zmniejszając zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych (GHG). W ramach programu Challenge to Reduce Emissions, rząd Alberty inwestuje 2 miliony dolarów w projekt Cando Li-Ion 2025. Całkowity koszt projektu szacowany jest na 4 miliony dolarów. "Ta zmieniająca branżę inicjatywa może drastycznie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, pomagając dostawcom usług kolejowych i firmom przemysłowym przewożącym produkty koleją szybciej osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju" - powiedział Steve Bromley, dyrektor handlowy w Cando Rail & Terminals. Po udanej modernizacji, Cando rozpocznie rzeczywiste testy i ocenę lokomotywy zasilanej bateryjnie i powiązanej infrastruktury ładowania w rejonie Fort Saskatchewan w Albercie. Ta krytyczna faza zapewni bezcenne spostrzeżenia, które będą kształtować przyszły rozwój lokomotyw zasilanych bateryjnie.Źródło: Railmarket

Komentarze