Koleje Czeskie wycofały nowe jednostki RegioFox serii 847 polskiego producenta PESA


Po niespełna dwóch dniach próbnej eksploatacji z pasażerami Koleje Czeskie wycofały nowe jednostki RegioFox serii 847 polskiego producenta PESA Bydgoszcz z linii między Rakovníkiem, Berounem i Pragą. Powodem są usterki w obu jednostkach."Jedna jednostka jest wyłączona z powodu usterek klimatyzacji, druga jednostka z powodu ciśnienia chłodzenia silnika. PESA pracuje nad usunięciem usterek, miejmy nadzieję, że jutro znów ruszą" - powiedział Jiří Ješeta, członek zarządu Kolei Czeskich. Na razie jest to nadal jazda próbna. Próbna eksploatacja nowych jednostek z pasażerami rozpoczęła się we wtorek. Nowe pociągi muszą przejechać co najmniej 50 000 kilometrów, aby uzyskać homologację, podczas gdy do tej pory przejechały około 20 000 kilometrów. Liczba jednostek w Czechach będzie szybko rosnąć. Jiří Ješeta powiedział, że do końca tego roku przewoźnik może przejąć 20 jednostek. Zgodnie z umową, powinien zamówić wszystkie 33 jednostki z pierwszej serii do końca roku, ale dostawa została opóźniona. "Według doniesień od producenta, około 20-25 jednostek powinno być gotowych do przekazania w tym roku" - powiedział Yeseta. Przekazanie jest uzależnione od próbnej eksploatacji sześciu jednostek, a dodatkowo dwie jednostki będą pracować w trybie ETCS w ramach próbnej eksploatacji w regionie pilskim. "Realistycznie rzecz biorąc, oczekuję, że jeśli uda nam się przejąć i uruchomić 20 jednostek w tym roku, będzie to sukces" - dodał Ješeta. Dziesięć z nich będzie kursować w ramach Praskiego Zintegrowanego Transportu, siedem w regionie Pardubic i trzy w regionie Czech Południowych. Jednostki serii 847 będą jednym z fundamentów poważnej transformacji operacji na czeskich liniach regionalnych, Koleje Czeskie zamówiły do tej pory 76 z nich. Umowa ramowa obejmuje do 160 jednostek dostarczonych w ciągu ośmiu lat. Oprócz wyżej wymienionych regionów, pojawią się one również w Vysočinie i regionie Hradec Králové. Ostatnie dziesięć jednostek zostało zakontraktowanych przez ČD na początku tego roku do eksploatacji w regionie pilzneńskim. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze