Krakowskie Bombardiery przechodzą przemianę


MPK SA w Krakowie cały czas montuje urządzenia klimatyzacyjne w wagonach NGT6 Bombardier, które nie były w nią fabrycznie wyposażone.Obecnie już 20 tramwajów ma taki system. Do końca tego roku ta liczba wzrośnie do 24 sztuk. To będzie oznaczać, że do przebudowy pozostaną tylko wagony Bombardiera pierwszej i drugiej serii, których w sumie jest 26. W wagonach pierwszej serii z 2000 roku będzie to wymagało znacznie większego zakresu przebudowy, obejmującego wnętrza pojazdu w celu montażu urządzeń chłodzących. Przypomnijmy, że proces wyposażania najstarszych wagonów Bombardiera z niską podłogą w klimatyzację rozpoczął się w 2020 roku. Montażem urządzeń zajmuje się Stacja Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie. Dzięki tej inicjatywie MPK SA oraz zakupom nowych tramwajów, cały czas zwiększa się liczba klimatyzowanych pojazdów w Krakowie. Obecnie jest to już prawie 80 proc. tramwajów. Przypomnijmy, że już od ok. 5 lat w klimatyzację wyposażone są wszystkie autobusy. Bombardier Flexity Classic to rodzina tramwajów produkowanych przez kanadyjski koncern Bombardier Transportation od 1999 roku. W Polsce należy do niej NGT6 i NGT8, które są trójczłonowymi, jednokierunkowymi, jednostronnymi, częściowo lub całkowicie niskopodłogowymi tramwajami. NGT6 został zaprojektowany dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, w związku z powstającą w Krakowie trasą szybkiego tramwaju. NGT6 to skrót od niemieckiego wyrazu Niederflurgelenktriebwagen (niskopodłogowy wagon przegubowy), cyfra sześć oznacza, że wagon jest sześcioosiowy. Źródło: MPK Kraków, Gazeta Krakowska

Komentarze