ÖBB planuje zakup pociągów akumulatorowych


Zamiast pociągów spalinowych, pojazdy akumulatorowe mają być używane na tylko częściowo zelektryfikowanych liniach w Austrii w ciągu kilku lat.Umowa ramowa pomiędzy Austriackimi Kolejami Federalnymi (ÖBB) a szwajcarskim producentem Stadler na maksymalnie 120 pociągów Flirt Akku ma zostać podpisana jesienią. Jak niedawno ogłoszono, planowane jest wstępne zamówienie 16 pojazdów. Flirt Akku to zasilana bateryjnie wersja pociągu Stadler Flirt. Nowe pojazdy mogłyby zastąpić istniejącą flotę spalinową, zwłaszcza na wschodzie Austrii. Na odcinkach z liniami napowietrznymi akumulatory trakcyjne pociągu są ładowane, a następnie umożliwiają jazdę po liniach niezelektryfikowanych. Według producenta, pociągi mają zasięg operacyjny około 100 kilometrów. W rekordowej podróży Flirt Akku 2021 pokonał nawet dystans 224 kilometrów w trybie czysto bateryjnym - była to najdłuższa podróż pociągu regionalnego w trybie czysto bateryjnym bez dodatkowego ładowania.
Źródło: bahnblogstelle.net / Stadler / Kurier Kolejowy 

Komentarze