Od września skrócą się czasy przejazdów pociągów PKP Intercity


Jak podaje PKP Intercity, dzięki działaniom PKP PLK od 3 września najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut – osiągając rekordowe w historii kolei czasy przejazdów. Teoretycznie ucieszyć się mieli pasażerowie jednego z pociągów Warszawa - Wrocław, ale tu na przeszkodzie rekordom stanęły prace torowe. 3 września wejdzie w życie czwarta w tym roku korekta rozkładu jazdy. Będzie obowiązywała do 11 listopada. PKP Intercity poinformowało o skróceniu czasu przejazdu swoich pociągów w kilku relacjach. Jak czytamy, poprawa dotyczy relacji Warszawa - Kraków Główny i w konsekwencji również Kraków Główny – Gdańsk Główny. Najszybszy pociąg przewoźnika pokona ten drugi odcinek w 4 godziny i 50 minut. To o 17 minut krócej niż dotychczas i o 6 minut krócej niż najlepszy w historii polskiej kolei czas jazdy. Z Warszawy do Krakowa pasażerowie pojadą w krótszym czasie. Dwa składy pokonają tę trasę w 2 godziny i 10 minut, co również stanowi rekord - to o 4 minuty krócej niż siedem lat temu. Około 20 minutowemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym, gdzie na magistrali E20 trwa znacznie opóźniona modernizacja. Pociągi miały zresztą pierwotnie przyspieszyć już w czerwcu.PKP Intercity zapowiedziało też lepszy czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny (3 godziny i 34 minuty), jednak pociąg pojedzie tak tylko w dniu 3 września. Potem przez ponad dwa tygodnie pociąg będzie miał czas przejazdu dłuższy o 15 minut. Następnie od 18 września wróci do czasu 3,34h. W relacji do Warszawy najszybszy pociąg pojedzie 3 minuty wolniej, niż pochodzący sprzed lat rekord dla pociągów w tej relacji; w relacji do Wrocławia będzie 6 minut gorzej od rekordu. Dużo ważniejsze jest jednak to, że pozostałe pociągi pojadą w dużo, dużo niższym tempie, a podróż w dalszym ciągu będzie trwać niemal pięć godzin.Narodowy przewoźnik zapowiedział już wcześniej nowy skład do obsługi połączenia na trasie Lublin Główny – Poznań Główny. IC Koziołek (pierwotnie IC Wieniawski) dołączy do składów IC Lubuszanin oraz IC Górski i będzie trzecim pociągiem kursującym bezpośrednio pomiędzy stolicami województw wielkopolskiego i lubelskiego. Pociąg będzie kursował codziennie a po drodze zatrzyma się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconej po latach Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjedzie po godzinie 8 rano, a do Poznania przyjedzie koło godziny 15. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 24 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 3 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut. W terminie od 3 – 27 września w związku ze zmienioną organizacją ruchu IC Koziołek pokonywać będzie trasę w czasie 6 godzin i 37 minut. Połączenie będzie realizowane elektrycznym zespołem trakcyjnym typu Flirt, wyprodukowanym w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Źródło: Rynek Kolejowy, PKP Intercity

Komentarze