Premiera lokomotywy DualShunter 2000 na Targach Trako


Lokomotywa DualShunter 2000 jest przeznaczona do średnio ciężkiej pracy manewrowej i torowej na szlakach zelektryfikowanych z systemem 3 kV DC, do pracy w trakcji niezelektryfikowanej została wyposażona w silnik spalinowy Caterpillar C32 EU stage V o mocy 895 kW. Daje to możliwość wykorzystania zalet trakcji niezelektryfikowanej podczas prowadzenia pociągów towarowych po szlakach zelektryfikowanych, a jednocześnie, dzięki odpowiednio mocnemu silnikowi spalinowemu, umożliwia bezproblemową pracę na bocznicach i liniach niezelektryfikowanych. Eliminuje to konieczność posiadania dwóch lokomotyw (elektrycznej i spalinowej) lub obsługi lokomotywy spalinowej na szlakach elektrycznych, co jest nie tylko nieekonomiczne, ale także nieekologiczne. Oczywiście możliwe jest również wykorzystanie odzysku energii podczas hamowania EDB w przypadku pracy na liniach zelektryfikowanych. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze