Siemens Mobility i ÖBB cyfryzują austriacką sieć kolejową


Siemens Mobility i ÖBB (Austriackie Koleje Federalne) digitalizują austriacką sieć kolejową, aby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność transportu publicznego. ÖBB dąży do podwojenia przepustowości całego austriackiego systemu kolejowego do 2040 roku, aby sprostać rosnącej liczbie pasażerów. Cel ten jest teraz nieco bliżej: Najnowocześniejsza technologia operacji kolejowych - cyfrowy Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS - została wdrożona i uruchomiona na 57-kilometrowej trasie między Linz a Vöcklabruck. System kontroluje odległości między pociągami, a także ich kierunek i prędkość w czasie rzeczywistym. Umożliwia to przewożenie większej liczby pasażerów i towarów oraz zapewnia bardziej niezawodną, punktualną i bezpieczną jazdę pociągów. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Linz, Siemens Mobility i ÖBB-Infrastruktur AG przedstawiły umowę ramową dotyczącą długoterminowej współpracy i ogłosiły pomyślne uruchomienie pierwszego odcinka trasy. Umowa reguluje rozbudowę systemu ETCS poziomu 2 w całej austriackiej sieci kolejowej wysokiego poziomu, ustanowienie tak zwanych centrów bloków radiowych ETCS lub RBC, które będą nadmiarowe, oraz utrzymanie i serwisowanie tych obiektów. Podczas realizacji projektu planuje się zainstalowanie łącznie 21 RBC do 2038 r., aby zapewnić niezawodne pokrycie dla austriackiej sieci kolejowej wysokiego poziomu. Działanie systemu ETCS poziomu 2 rozpoczęło się na początku sierpnia na odcinkach Linz-Wels-Vöcklabruck i Wels-Haiding, oznaczając pierwsze uruchomienie w oparciu o nową umowę ramową. Centrum bloków radiowych ETCS obejmujące ten odcinek znajduje się w Wiedniu, a pociągi kursujące na tej trasie są monitorowane i sterowane cyfrowo w Linzu. Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy

Komentarze