W 2022 roku w eksploatacji pozostawały 123 lokomotywy spalinowe


Lokomotywy spalinowe średnio są najstarszymi pojazdami w dyspozycji przewoźników pasażerskich – wynika z danych UTK. W 2022 roku w eksploatacji pozostawały 123 lokomotywy spalinowe. Oznacza to spadek o 6 pojazdów, w porównaniu z 2021 rokiem. Tym samym nieco lepiej wygląda średni wiek tych pojazdów. Jak wspomniano na wstępie w 2022 roku to 41,94 lat, w 2021 zaś 43,8 lata. Na przestrzeni ostatnich 5 lat lepszy wynik zanotowano w 2018 roku. To 41,7 lat. Z ciekawostek można wskazać, że 48% lokomotyw spalinowych było wyposażonych w klimatyzację, a 43,1% w kamery zewnętrzne. Żadna nie posiadała toalety i kamer wewnętrznych. W system ETCS w Polsce wyposażone zostały tylko dwie lokomotywy spalinowe, z czego jedna w poziomach 1 i 2, druga zaś w poziomach 1,2 i 3. W GSM-R wyposażono natomiast 54 lokomotywy spalinowe. Wykorzystanie lokomotyw spalinowych przez przewoźników pasażerskich w 2022 roku kształtowało się na poziomie 43,40%. Tekst pochodzi z portalu Transinfo

Komentarze