CargoBeamer zwiększył częstotliwość na trasie Domodossola - Kaldenkirchen


Dostawca transportu kombinowanego CargoBeamer zwiększył częstotliwość na trasie Domodossola - Kaldenkirchen i rozbudował swój terminal na północny zachód od Mediolanu. Od końca sierpnia 2023 r. odbyła się rekordowa liczba 17 cotygodniowych rotacji CargoBeamer dla naczep z dźwigiem i bez dźwigu między Domodossolą we Włoszech a Kaldenkirchen w niemieckim Zagłębiu Ruhry, niedaleko Venlo przy granicy z Holandią. Oprócz naczep z dźwigiem i kontenerów, klienci mogą wysyłać naczepy bez dźwigu, P400, chłodnie i silosy w maksymalnie czterech pociągach CargoBeamer dziennie, ciągniętych przez BLS Cargo. Dzięki poprowadzeniu trasy przez tunel Lötschberg Base Tunnel, niedawny wypadek w tunelu Gotthard nie miał wpływu na te połączenia. Od marca 2022 r. CargoBeamer obsługuje pociągi z własnego terminalu Domodossola. Terminal został rozbudowany i zmodernizowany, dzięki czemu może obsługiwać pociągi o długości 700 metrów, a dzięki większej liczbie parkingów może teraz obsługiwać do 5 par pociągów dziennie, zamiast tylko dwóch par pociągów w przeszłości. Niektóre pociągi są jednak nadal obsługiwane w sąsiednim terminalu Domo2 we współpracy z DB Cargo Transa FLS. W kolejnym etapie CargoBeamer chce uczynić terminal Domodossola centralnym węzłem dla tras intermodalnych w ruchu transalpejskim i zainstalować własną technologię przeładunku poziomego, która zastąpiłaby obecnie używane reachstackery. (Railmarket)

Komentarze