Transformacja pojazdów na czeskich liniach regionalnych trwa. Koleje Czeskie zakupiły 16 kolejnych wagonów Stadler RegioShuttle RS1 od Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, które od 2025 r. pojawią się w regionie Czech Środkowych w grupie operacyjnej Nymburk. Przewoźnik opublikował umowę w biuletynie zamówień publicznych. Cena za 16 pojazdów wynosi 13,81 mln EUR (około 324 mln CZK). "Pojazdy są w służbie OSB, BSB i SWEG w Saksonii i Bawarii do końca 2024 roku. Wszystkie te wagony są przeznaczone dla regionu środkowoczeskiego od 2025 r. dla grupy operacyjnej Nymburk, tj. na przykład dla linii kursujących z Nymburka do Mladá Boleslav i Turnova lub do Jičína" - potwierdził Jiří Ješeta, członek zarządu České dráhy. České dráhy już w podobny sposób zmodernizowały wagony dla region Ústí nad Labem na linii U11 Postoloprty - Louny - Česká Lípa, ostatni zakup został dokonany pod koniec 2022 roku. Całkowita liczba RS1 w ČD wyniesie zatem 82. Wagony te stopniowo zastępują jakościowo słabsze pojazdy serii 810 i 814, stając się tym samym główną serią dla pociągów regionalnych, zwłaszcza na liniach niezelektryfikowanych. Ich zaletą jest nie tylko niskopodłogowa konstrukcja i wyższa prędkość, ale w przeciwieństwie do pojazdów serii 810 i 814 nadają się również do instalacji Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS)", dodał Ješeta. Docelowa liczba pojazdów to 110, powiedział, i chce je kupić na przykład dla regionów Liberca i Czech Środkowych.Źródło: ČD / zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
Transformacja pojazdów na czeskich liniach regionalnych trwa. Koleje Czeskie zakupiły 16 kolejnych wagonów Stadler RegioShuttle RS1 od Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, które od 2025 r. pojawią się w regionie Czech Środkowych w grupie operacyjnej Nymburk. Przewoźnik opublikował umowę w biuletynie zamówień publicznych. Cena za 16 pojazdów wynosi 13,81 mln EUR (około 324 mln CZK). "Pojazdy są w służbie OSB, BSB i SWEG w Saksonii i Bawarii do końca 2024 roku. Wszystkie te wagony są przeznaczone dla regionu środkowoczeskiego od 2025 r. dla grupy operacyjnej Nymburk, tj. na przykład dla linii kursujących z Nymburka do Mladá Boleslav i Turnova lub do Jičína" - potwierdził Jiří Ješeta, członek zarządu České dráhy. České dráhy już w podobny sposób zmodernizowały wagony dla region Ústí nad Labem na linii U11 Postoloprty - Louny - Česká Lípa, ostatni zakup został dokonany pod koniec 2022 roku. Całkowita liczba RS1 w ČD wyniesie zatem 82. Wagony te stopniowo zastępują jakościowo słabsze pojazdy serii 810 i 814, stając się tym samym główną serią dla pociągów regionalnych, zwłaszcza na liniach niezelektryfikowanych. Ich zaletą jest nie tylko niskopodłogowa konstrukcja i wyższa prędkość, ale w przeciwieństwie do pojazdów serii 810 i 814 nadają się również do instalacji Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS)", dodał Ješeta. Docelowa liczba pojazdów to 110, powiedział, i chce je kupić na przykład dla regionów Liberca i Czech Środkowych.Źródło: ČD / zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz