Chińskie koleje wprowadziły do obrotu kontenery o długości 50-stóp


Chińskie koleje wprowadziły do obrotu kontenery o długości 50-stóp. Jednostki te będą wykorzystywane na wewnątrzchińskich liniach kolejowych i mało prawdopodobne jest, że trafią na Nowy Jedwabny Szlak.W ubiegłym tygodniu pociąg China Railway transportujący 46 kontenerów 50-stopowych wyruszył z Guangzhou International Port Station a inne składy transportujące takie jednostki wyruszyły z stacji Shanghai Minhang, Changsha North Station i Kunming Wangjiaying. Każdy kontener 50-stopowy waży 36 ton, ma ładowność 30,85 t i pojemność 114,4 metrów sześciennych tj jest o 50% więcej niż jednostki 40-stopowe wykorzystywane do transportu ładunków na szlakach kolejowych między Chinami a Europą. China Railway Group zapowiada, że nowe duże jednostki będą wykorzystywane tylko na liniach krajowych. Ich wprowadzenie ma usprawnić wymianę towarów między różnymi chińskimi prowincjami. Pociągi transportujące kontenery 50-stopowe będą jeździć z prędkością maksymalną 120 km/h. Wyjazdy i przyjazdy tych pociągów będą miały stałe godziny. Czas przejazdu z Guangzhou do Changsha wyniesie 10 godzin a z Szanghaju do Guangdong Changping 27 godzin. Ogólnie transit time pociągów z kontenerami 50-stopowymi będzie o 50% krótszy niż dla standardowych składów intermodalnych, co pozwoli Chińskim Kolejom lepiej konkurować z transportem samochodowym. 50-stopowe jednostki to największe kontenery wykorzystywane obecnie w Chinach. Nie są to jednak największe kontenery na świecie. W Ameryce Północnej do transportu wykorzystuje się jednostki 60-stopowe wprowadzone przez przewoźnika Canadian Pacific w 2017 w ramach współpracy z siecią handlową Canadian Tire. Największe standardowe kontenery w Ameryce Północnej mają długość 53 stóp, ale pojemność nieco mniejszą niż nowe chińskie jednostki, bo wynoszącą 108,5 m. sześc. W Europie największymi wykorzystywanymi kontenerami są jednostki 45-stóp high cube o pojemności 86,1 m. sześc. i ładowności 28,5 t. 
Źródło: Intermodal news

Komentarze